جمع آوری ۱۲ عدد پمپ غیرمجاز در رودخانه حبله رود

خبرنگار:

سیما وران
مدیر امور منابع آب شهرستان فیروزکوه از جمع آوری ۱۲ پمپ غیرمجاز در رودخانه حبله رود در شهرستان فیروزکوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، «علی اکبر حسینی رمدانی » با اعلام این خبر اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب های سطحی این امور و با اخذ دستور قضایی و نظارت نیروی انتظامی تعداد ۱۲ دستگاه پمپ غیرمجاز که در حال برداشت از رودخانه حبله رود بودند جمع آوری و توقیف شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان فیروزکوه ضمن تاکید به این که بر اساس قانون توزیع عادلانه آب نگهداری و استفاده از دستگاه های حفاری و برداشت آب بدون داشتن مجوز تخلف بوده و با قاطعیت با آن برخورد می شود گفت: طی این عملیات ۵ مورد تانکر حمل غیر مجاز آب نیز توقیف و تعداد ۱۰ آب بند و نهر سنتی نیز قلع و قمع گردید.

حسینی رمدانی ادامه داد: طی عملیات انجام شده حدود ۱۸۸ هزار و ۹۵۵ متر مکعب در سال از برداشت آب به اراضی غیرشرب جلوگیری بعمل آمد.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه در پایان ضمن هشدار به حفاران و بهره برداران غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی و سطحی خاطر نشان کرد: هر گونه حفر و بهره برداری از چاههای غیرمجاز و برداشت از رودخانه ها بدون مجوز و داشتن حق آبه جرم محسوب شده و امور منابع آب شهرستان با همکاری دستگاه قضایی با هر گونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیرزمینی برخورد قاطع خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا