محکوم به قصاص نفس در فیروزکوه از مرگ رهایی یافت

دادستان شهرستان فیروزکوه گفت: فردی که به قصاص نفس محکوم شده بود با گذشت اولیای دم از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، توحید مظفری در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در حدود سه سال قبل، پیرمردی در حوزه قضایی شهرستان فیروزکوه مرتکب قتل یک بانوی جوان شد.

وی گفت: پس از این واقعه رسیدگی ویژه به پرونده و دستگیری قاتل در دستور کار ماموران قرار می‌گیرد در نتیجه با دستگیری فرد مذکور روند بررسی پرونده وی آغاز و نهایتاً با کیفر خواست صادره از دادستانی فیروزکوه، رای به قصاص نفس وی توسط شعبه ۱ دادگاه کیفری استان تهران صادر می‌شود.

دادستان فیروزکوه با بیان اینکه حکم صادره برای اجرا به شعبه اجرای احکام فیروزکوه ارسال شد، بیان کرد: پس از صدور حکم نهایی و رد فرجام خواهی توسط دیوان عالی کشور جلسات مکرری با اولیای دم برگزار اما این جلسات کارساز نشد و اولیای دم همچنان به اجرای حکم قصاص تاکید داشتند.

مظفری خاطرنشان کرد: نهایتاً محکوم برای اجرای حکم قصاص به محل اجرای حکم آورده شد، خوشبختانه آخرین رایزنی در جهت کسب رضایت اولیای دم نتیجه داد و پیرمرد کهنسال محکوم به اعدام از مرگ نجان یافت.

وی با اشاره به اهمیت عفو و بخشش، گذشت این خانواده را امری قابل تحسین و بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود در اجرای قصاص نفس گذشتند و زندگی دوباره را به خانواده وی هدیه دادند، از این خانواده گرانقدر و همه افرادی که به نوعی در اخذ این رضایت نقش داشتند، تشکر می‌کنم.

دادستان فیروزکوه تصریح کرد: برقراری صلح و سازش بین طرفین پرونده و حل اختلافات و منازعات امری بسیار سخت و دشوار است و فرهنگ صلح و سازش باید در جامعه جاری شود.

۳۰ مهر پایان فرصت شرکت پاک پویای مهر برای رفع آلایندگی

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ضرب الاجل دادستانی فیروزکوه برای آلایندگی و بوی نامطبوع شرکت پاک پویای مهر نیز اظهار کرد: مدیران کارخانه پاک پویای مهر متعهد شده‌اند، حداکثر تا تاریخ ۳۰ مهر سال جاری اقدام به ساخت تصفیه‌خانه برای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع نمایند.

دادستان فیروزکوه تاکید کرد: در روند نظارتی که طی هفته‌های گذشته انجام گرفت، واضح شد موضوع ساخت تصفیه‌خانه در دستور کار این شرکت قرار دارد و پروژه ساخت آن، حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز داشت.

وی خاطرنشان کرد: دادستانی در راستای احقاق حقوق شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در صورت عدم ساخت تصفیه‌خانه تا تاریخ مذکور، اقدامات سلبی و قضایی متوجه شرکت پاک پویای مهر می‌شود.

گفتنی است، شهرستان فیروزکوه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران واقع شده‌ و با ۲ هزار و ۳۸۳ کیلومتر مربع مساحت، وسیع‌ترین شهرستان این استان محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا