نگاه به ظرفيت‌ها اساس اقدامات دولت در شهرستان / تحولات اساسی در زيرساخت‌های مديريت شهری فیروزکوه

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
فرماندار فیروزکوه گفت: تحولات اساسی در زيرساخت‌های مديريت شهری فیروزکوه را شاهد هستیم و نگاه به ظرفيت‌ها اساس اقدامات دولت در شهرستان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری منش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: در شهرستان فيروزكوه توجه به تحول‌گرايی در حوزه اقتصاد و نگاه به ظرفيت‌های روستايی و توانمندی هايی كه در شهرستان قرار داشت، به عنوان اساس اقدامات دولت در سند جامع فيروزكوه مورد نظر بوده است.

وی گفت: تلاش كرده‌ايم كه در كنار مردم و با توجه به خواست‌ها و مطالبات مردم، نيازهای اساسی مناطق شهری و روستايی مرتفع گردد و رویکرد خدمت‌رسانی را بر نظام مسایل شهرستان و نيازهاي اساسي شهرستان قرار دهيم.

فرماندار فیروزکوه در ادامه گفت: ما اين توفيق را داريم كه در قالب سه شنبه‌های مردمي در محضر همه شهروندان عزیز و مسولان دستگاه‌ها باشيم و هيچ عذری در عدم پاسخگویی به مردم پذیرش نمی‌شود و با این ساختار هم در دستگاه‌ها و در فرمانداری با هماهنگي كامل، پاسخگوي مطالبات مردم و شهروندان عزيز هستیم و درصدد پيگيري خواسته‌های ‌قانونی می‌باشیم.

وی گفت: از طرفي در چهارشنبه‌ها با برگزاري مداوم جلسات ستاد تسهيل و رفع موانع توليد به دنبال برداشتن گره‌ها و موانع اصلي توليدكنندگان در صنعت و كشاورزي هستيم.

فرماندار فیروزکوه همچنین گفت: در روزهاي پنج شنبه هم سركشي به مناطق روستايي صورت می پذیرد، تا بتوان به خواسته‌ها و مطالبات روستاییان در راستای رسیدن به رفاه همگاني دست يافت و با همين نگاه خدمت‌رساني، مجموعه‌هاي اجرايی فيروزكوه، شاهد خدمت‌رساني بي‌وقفه در قالب آبادانی روستایی بوده‌ايم.

حیدری منش ادامه داد: در حوزه عمراني با پیگیری شهرداري و شوراي اسلامی شهر، شاهد تحولات اساسي در زيرساخت‌هاي مديريت شهري بوده‌ايم بطوریکه در سال جاري با اعتباری بيش از پانزده ميليارد تومان آسفالت معابر انجام می‌شود و در كنار اين اعتبار، بخش زيادي از قير يارانه‌اي اختصاصي در استان تهران، توسط شهرداري فيروزكوه جذب شد؛ به اميد خدا در آينده شاهد تحولات اساسي در آسفالت معابر و خيابان‌ها در سطح شهر فيروزكوه خواهيم بود.

وی همچنین گفت: از طرفي مطالبه مردم شهرستان، مسير دسترسي به شهرك كوهسار است كه هنگام بروز ترافيك آخر هفته‌ها به عنوان رینگ شهری مورد نیاز است كه اين هم به همت مدیران شهری در دست اجرا است.

حیدری منش بیان کرد: زيباسازي و اجرای مبلمان شهري و بهسازی سيماي شهري از اقداماتي بود كه در سال جاری در حال انجام است و ساخت ساختمان شهرداري نيز كليد خورد و در چشم‌انداز شهرستان تا پايان سال جاري امكان افتتاح آن بر پايه الگوهاي معماري ايراني و اسلامی و توجه به معماري قديم فيروزكوه با ستون های چوبی، در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در حوزه راه های روستايي و جاده، نیز در ادامه اقدامات سال گذشته، بالغ بر ۵٠ کیلومتر اقدام شد که بالغ بر سی كيلومتر آسفالت انجام شده و مابقي در دست اجرا مي‌باشد بطوریکه در مسيرهاي روستاي مهن، مزداران و ورودی ارجمند هم اقدامات بهسازی انجام شده و روستای آتشان هم اجرا خواهد شد.

فرماندار فیروزکوه گفت: در روستای کرک بنه از ورودي جاده سمنان راهسازی انجام شده و آسفالت اجرا خواهد شد و در جاده جلیزجند به سمت چهار روستا نيز اقدامات لازم جهت تخصيص بودجه جهت انجام آسفالت در حال انجام شدن است. احداث پل‌هاي متعدد نظیر پل روستای خمده به فرح آباد و قلیقه ارجمند از موارد ديگر راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده است.

وی گفت: در بخش ارجمند بهسازی شبکه و ساخت مخزن آب روستاها به بهره‌برداري مي‌‌رسد و در شهر فیروزکوه احداث فاضلاب شهری آغاز شده است و شبکه های بسیاری از روستاهای بخش مرکزی اصلاح گردیده است.

حیدری منش ادامه داد: در حوزه رودخانه‌ها براي نخستين بار لاي‌روبي در حبله‌رود انجام شد و كشاورزان حبله رود نيز همكاري خوبي انجام داده و مشاركت مردم در لاي‌روبي رودخانه چشمگير بود، مطالبات ساخت سازه‌هاي آبخيزداري توسط منابع طبيعي شهرستان فيروزكوه خصوصا روستای نام آور جزو اقداماتي بود كه در این حوزه انجام گرفت.

وی همچنین گفت: در حوزه طرح هادي روستايي نيز اقدامات خوبي توسط بنياد مسكن انجام شد و در روستای دمی‌آقا برای اولین بار آسفالت و سنگ‌فرش‌ انجام شد و شاهد بهسازي معابر روستايي بوديم. از طرفي پروژه های پوشش انهار در حوزه كشاورزي و استخر آب كشاورزي انجام شد كه با توجه به خشك‌سالي‌ها و منازعات آبي، همچنان جاي اقدامات زیادی وجود دارد.

حیدری منش در ادامه گفت: در حوزه بهداشت و درمان با استقرار هر چه بيشتر پزشكان متخصص در سطح شهرستان، تحول صورت گرفته؛ بهسازی شبکه بهداشت و درمان و دریافت دستگاه امحاي زباله‌هاي عفوني از جمله این اقدامات است.

وی تاکید کرد: در حوزه آموزش و پرورش هم بهسازي كارگاه‌هاي آموزشي، بهسازی و آسفالت مدارس انجام شده و در حوزه فرهنگي با تلاش‌هايي كه صورت گرفت، فرهنگسراي آفرينش با برگزاري کارگاه ها و جلسه‌هاي فرهنگي و ادبی و آموزشي تئاتر و موسيقي اقداماتی مناسبی را انجام داد.

فرماندار فیروزکوه با تاکید بر حمايت از صنايع برتر شهرستان گفت: افزايش توليد آهك از صد و پنجاه تن به دويست و پنجاه تن در سطح فيروزكوه و ايمن سازي صنايع آلاینده با حمایت دادستان شهرستان از جمله اقدامات دولت در این بخش در شهرستان است.

حیدری منش افزود: يكي از مسایلي كه مردم را نگران كرده بود بستر عريض و طويل رودخانه‌ها بود كه در تلاشيم با ارائه طرح مطالعاتی پیشنهادی دستور بازنگری را اخذ نماییم تا اصلاحاتی در خصوص این موضوع انجام شود.

وی گفت: در بخش دستگاه های خدمات رسان با همكاري بهزيستي و هلال احمر از اقشار معسر حمایت شده و تلاش براي جذب خيرين و ارایه خدمات رایگان درمانی برای نیازمندان نيز انجام شده است.

فرماندار فیروزکوه ادامه داد: ستاد مدیریت بحران اقدامات زیادی در سطح شهرستان و حتی شهرهای اطراف داشته است و اولین پد بالگرد بحران در شهرستان افتتاح خواهد شد و تلاشهای دستگاه های اداری فیروزکوه موجب شد تا شهرستان فيروزكوه در حوزه مديريت خدمات سفر و اشتغال مانند سال گذشته، به رتبه برتر دست یابد.

نماینده عالی دولت در فیروزکوه تصریح کرد: سال گذشته هم فرمانداري فيروزكوه به عنوان فرمانداري برتر با امكانات محدود انتخاب شد و در جشنواره رجايي عنوان برتر را كسب نموده و جذب اعتبار فيروزكوه بيشترين جذب اعتبار در سطح استان تهران بود .

حیدری منش افزود: در سال جاري با صد و سي و هشت ميليارد تومان به عنوان بالاترين اعتبار در سطح استان براي پروژه‌هاي خدماتي و عمراني معرفی شده است.

در پایان این مقام عالی رتبه دولت گفت: اميد داريم با اهداف دولت وفاق ملي در دولت چهاردهم در راستاي محور قرار دادن سند چشم‌انداز توسعه و عمل به قانون برنامه هفتم توسعه، شاهد تحولات بیش از پیش در سطح شهرستان فيروزكوه باشيم و در آینده فيروزكوه آباد و مترقی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا