افزایش مصرف گاز علت اصلی قطعی برق

اسدالله احمدیان رئیس اداره برق شهرستان فیروزکوه در گفتگو با پایگاه خبری تورنه، در خصوص قطعی اخیر در شهرستان تصریح کرد: قطعی برق شب گذشته در منطقه فیروزکوه، در محدوده شهری فقط منطقه دشت ناصر اتفاق افتاد.
وی در خصوص علت قطعی برق اذعان داشت: قطعی برق شب گذشته از سیستم بالادستی به دلیل کمبود تولید بوده و به اداره برق شهرستان ارتباطی نداشته است.
رئیس اداره برق شهرستان فیروزکوه در ادامه افزود: به دلیل اینکه نیروگاه های برق کشور از گاز استفاده می کنند و مصرف گاز نیز نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده، نیروگاه ها با کمبود فشار سوخت مواجه شدند و اعلام قطعی دادند.
احمدیان با اشاره به این که شب گذشته فرکانس پایین آمده، بیان داشت: در نتیجه مجبور شدند توازن بین تولید و مصرف را درست کنند تا نیروگاه ها از کار نیفتند.
رئیس اداره برق شهرستان فیروزکوه با تاکید بر این که علت قطعی برق شب گذشته در فیروزکوه دلیل فنی بوده است، خاطرنشان کرد: زمانی که خاموشی برق اعلام می شود چون سیستم برق ما جزیره ای نیست و یک شبکه به هم پیوسته است، به این صورت که نیروگاه ها برق را در کل شبکه برق کشور تزریق می کنند و اگر نیروگاهی از کار بیفتد کل شبکه برق کشور تحت تاثیر قرار می گیرد.
وی ادامه داد: مصرف برق نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری در شهرستان نداشته اما اگر مردم در مصرف گاز خود صرفه جویی نکنند احتمال اینکه باز هم قطعی برق داشته باشیم زیاد است.

رئیس اداره برق شهرستان فیروزکوه در پایان بیان داشت: ما در بحث تولید برق مشکلی نداریم اما مشکل اصلی نبود گاز است؛ اگر گاز به نیروگاه ها برسد قطعی برق پیش نمی آید.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا