افتتاح و کلنگ زنی ۶۵ پروژه در فیروزکوه در دهه فجر

به گزارش پایگاه خبری تورنه، ابوالقاسم مهری، فرماندار شهرستان فیروزکوه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات برنامه ریزی شده به مناسبت پاسداشت دهه فجر، اظهار کرد: ۶۵ پروژه صنعتی، تولیدی، خدماتی و عمرانی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد که با اجرا و بهره‌برداری از این تعداد پروژه زمینه اشتغال۱۲۲ نفر بصورت مستقیم فراهم خواهد شد.
مهری در ادامه افزود: از این تعداد، ۱۷ پروژه روستایی در بخش های مرکزی و ارجمند با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و چهارصد میلیون تومان می باشد که از محل ارزش افزوده تأمین اعتبار شده است.
وی تصریح کرد: ۱۴ پروژه بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و یکصد میلیون تومان اعم از بهسازی معابر، احداث ساختمان نگهبانی، دیوار حائل، نصب دوربین، تجهیز بوستان، احداث دیوار ساحلی، نصب ست ورزشی، روشنایی معابر، تجهیز و تکمیل بوستان از جمله پروژه ها می باشد.
نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزکوه به ۳ پروژه شهرداری در بخش ارجمند با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان اشاره و بیان کرد: بهسازی معابر اصلی و فرعی و حفاری به منظور اجرای فیبر نوری نیز از جمله پروژه هاست.
وی همچمین اذعان داشت: پروژه شهرداری های فیروزکوه و ارجمند به تعداد ۹ پروژه با اعتباری بالغ بر بیست میلیارد و چهارصد میلیون تومان از محل منابع شهرداری می باشد.
مهری با اشاره به این که ۵ پروژه متعلق به شهرداری فیروزکوه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و پانصد میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: از مهمترین پروژه ها می توان به احداث پل جنب درمانگاه قدیم شهر و بازگشایی معبر ۱۸ متری، تصفیه خانه پساب خروجی کشتارگاه صنعتی فیروزکوه و فاز دو کانال جمع آوری و هدایت آب های سطحی شهرک کوهسار اشاره کرد.
فرماندار‌ شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: پروژه های شهرداری ارجمند نیز با ۴ پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و نهصد میلیون تومان که می توان به پروژه هایی همچون نصب دوربین پایش تصویری، بهسازی و ایمن سازی معابر سطح شهر، فاز دوم بلوار خیابان ولیعصر اشاره کرد.
مهری با اشاره به ۳ پروژه بخش خصوصی و اقتصادی در حوزه صنعت با اعتباری بالغ بر شصت و دو میلیارد تومان می باشد، افزود: افتتاح شرکت تعاونی بهسازان بازیافت تایر شرکت صنعتی علیدره با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان و برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌کند؛ افتتاح تصفیه خانه شرکت پاک پویای مهر (کارتن سازی) شهرک صنعتی قدیم با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان و برای ۷ نفز اشتغلزایی می کند؛ افتتاح طرح توسعه شرکت نوید تجارت ایساتیس با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان که اشتغال ۵۰ نفر را فراهم می کند.
وی همچنین اشاره داشت: ۱۱ پروژه در بخش عشایری و فاقد دهیاری با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده توسط فرمانداری فیروزکوه انجام شده است؛
فرماندار فیروزکوه ادامه داد: ۸ پروژه فاقد دهیاری در روستاهای طارس، ماهیان، آب باریک (امین آباد)، طرود، گدوک و بهانک و همچنین ۳ پروژه در بخش عشایری روستاهای لزور، طرود در دست اقدام است‌؛ این پروژه ها شامل احداث حمام ضد کنه دامی، احداث سرویس بهداشتی، نصب و راه اندازی منبع ذخیره آب شرب، ۲ پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری روستایی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و پانصد بیست میلیون تومان از محل اعتبارات ملی است.

مهری در پایان تاکید کرد: ۳ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعتباری بالغ بر سی و یک میلیارد و دويست میلیون تومان، ۳ پروژه در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فیروزکوه در بخش روستایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان، ۶ پروژه در حوزه جهاد کشاورزی شهرستان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و سایر منابع و همچنین ۹ پروژه در حوزه منطقه برق فیروزکوه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان در دست اقدام است.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا