امنیت و قدرت بازدارندگی کشور ایران یک مسئله حیاتی و خط قرمز ما است/ از طرح غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم در مجلس، حمایت می کنیم

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام و المسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی گفت: اهل بیت(ع) به یاران و پیروان خود آموختند که اهل تکلف نباشند، پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) ساده و بدون تکلف زندگی می کردند، ایشان فرمودند “من کسانی را که اهل تکلف و سخت گیری هستند و زندگی را به کام خود و دیگران تلخ می کنند دوست ندارم”.

این مقام مسئول تصریح کرد: تجملاتی که امروزه وارد زندگی ما شده است، ازدواج ها و مراسمات ازدواج، مهریه ها و جهیزیه ها باعث شده تا زندگی سخت شود؛ اینها از سیره و روش ائمه اطهار (ع) به دور است، عروسی هایی که با خرج های آنچنانی گرفته می شود و چه بسا گناه در آن اتفاق می افتد.

وی خاطر نشان کرد: اولِ زندگی جوانِ ما باید خود را مقروظ کرده و وام دریافت کند تا مراسم عروسی برگزار شود؛ طبق آمار داده شده، در سال جاری با توجه به شیوع کرونا ویروس و عدم برگزاری مراسمات عروسی، آمار ازدواج ها نسبت به سال گذشته افزایش یافت، علت آن هم این بود که تکلفات و تجملات باعث شده بود تا زندگی ها سخت شود؛ یکی از اصول مهم سبک زندگی اسلامی این است که در زندگی اهل تکلف نباشیم.

امام جمعه فیروزکوه درباره اهمیت شرکت در نماز جمعه گفت: نماز جمعه حج مساکین است، چه کاری بهتر از این که انسان در روز جمعه به ندای قرآنی لبیک بگوید، خداوند متعال می فرمایند: “کسی که از روی ایمان و برای درک ثواب الهی در نماز جمعه شرکت می کند، عملِ خود را از سَر بگیرد”.

وی با اشاره رزمایش متنوع ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: این رزمایش پیام های فراوانی به همراه دارد که اولاً بایدن و کسانی که سودای برجام های ۲ و ۳ در سر دارند و به دنبال محدود کردن قدرت ایران هستند بدانند که قدرت بازدارندگی خصوصاً اقتدار موشکی ما با قدرت تمام به پیش خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری افزود: ثانیاً امنیت و قدرت بازدارندگی کشور ایران یک مسئله حیاتی و خط قرمز ما است، زیرا شکوفایی ما در همه عرصه ها در گروِ همین امنیت است؛ ثالثاً پیام مهم این رزمایش این است که نسخه علاج مشکلات کشور در روحیه جهادی، مدیریت انقلابی و تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی است.

نماینده ولی فقیه در فیروزکوه، اظهار داشت: آمریکا از این رزمایش باید یک پیام مهمی را دریافته باشد، همانطور که تحلیل گر شبکه صهیونیستی گفت، پیامِ مهم و روشنِ این رزمایش برای آمریکا و همه استکبار این بود که اگر یک ضربه بزند سیلی محکمی خواهد خورد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: مدتی است که بازار بورس به علل مختلف دچار ریزش وحشتناک شده و بیشترین ضرر به سهام داران خرد رسیده است، کسانی که سرمایه زندگی خود را فروختند و با اعتماد به دعوت بعضی دولت مردان وارد بورس شدند سرمایه خود را از دست دادند، این ها حق دارند که به نظام اداری بی اعتماد شوند، این مسئله ضربه شدیدی هم برای این عزیزان و هم برای سرمایه اجتماعی نظام اسلامی بوده است.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: حق این مردم محروم و مستضعف نیست که به خاطر بی تدبیری برخی مسئولین، در شرایط بد اقتصادی دچار چنین صدمات مالی و روحی شوند، لذا مطالبه جدی ما از مجلس و قوه قضائیه به عنوان دو نهاد نظارتی این است که به دور از هیجانات سیاسی و به طور جدی به این مسئله ورود کنند و مقصرین این وضعیت را در هر جایگاهی که هستند به سزای اعمال خود برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) درباره برجام گفت: اولین مسئله و دغدغه اصلی ما بازگشت آمریکا به برجام نیست، مسئله اصلی و مطالبه منطقی و عقلی ما رفع تحریم ها است؛ برجام برای این بود که تحریم ها برداشته شود وگرنه برجام موضوعیت و مطلوبیتی نداشت.

نماینده ولی فقیه در فیروزکوه، خاطر نشان کرد: مسئولان باید بر رفع تحریم ها پافشاری کنند؛ اگر آمریکا هم به برجام بازگردد و تحریم ها برداشته شود، بحث خسارت ها مطرح است، دولت باید مقتدرانه در این مسئله ورود کند.

وی افزود: در صورت عدم رفع تحریم ها، حتی ممکن است بازگشت آمریکا به برجام به ضرر باشد، این امر یک تعهد یک طرفه می شود؛ آمریکایی ها برای تحریم های ما شناسه هایی غیر از مسئله هسته ای قرار دادند، یعنی اگر ما به آمریکا بگوییم طبق تعهد خود باید تحریم بانکی ما را برداری، پاسخ می دهند “این تحریم به خاطر مسئله هسته ای شما نیست بلکه برای مسئله موشکی و غیره است، اگر می خواهید این تحریم برداشته شود باید بر سر مسئله دیگری مذاکره کنیم”.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری تصریح کرد: به عبارتی می خواهند برجام موشکی به راه بیندازند؛ یعنی ما قدرت هسته ای خود را در برابر هیچ محدود کنیم، این امر آمریکا و دولت های اروپایی را گستاخ تر خواهد کرد.

وی بیان داشت: سیاستِ کشور باید خنثی سازی تحریم از راهِ قوی شدن باشد؛ ما یک زمانی وارد کننده بنزین بودیم و آمریکا که متوجه این موضوع شد تلاش می کرد تا از راه تحریم بنزین کشور را فلج کند اما جوانان غیور ما در قرارگاه خاتم الانبیاء با تاسیس پالایشگاه ستاره خلیج فارس ما را به خودکفایی رساندند و آمریکا دیگر نمی تواند در این زمینه ما را تحریم کند؛ لذا ما می توانیم در همه زمینه ها تحریم را خنثی کنیم.

این مقام مسئول درباره اهمیت غنی سازی بیست درصد اورانیوم گفت: اولاً ما برای سوختِ ریکتور های تحقیقاتی پزشکی نیاز به اورانیوم بیست درصد داریم و نمی توانیم اورانیوم را وارد کنیم زیرا آن را با قیمت گزاف به ما می فروشند؛ اگر ما اورانیوم غنی سازی بیست درصد داشته باشیم حتی می توانیم جزو صادرکنندگان باشیم و اگر در این زمینه سرمایه گذاری صحیح انجام شود حتی درآمد چند برابر نفت خواهیم داشت.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: ثانیاً اگر کشوری غنی سازی بیست درصد داشته باشد می تواند به درصد های بیشتری دست یابد؛ ثالثاً اگر کشوری غنی سازی بیست درصد داشته باشد، این کشور قابلیت فرار هسته ای خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری خاطر نشان کرد: البته طبق فتوا مقام معظم رهبری ما به دنبال ساخت بمب هسته ای نیستیم زیرا این را حرام می دانیم؛ اما مسئله مهم این است چنین قدرت بازدارندگی کشوری، رعب و وحشت ایجاد می کند، به همین دلیل غنی سازی اورانیوم بیست درصد برای ما مهم و برای غربی ها نگرانی ایجاد کرده است؛ لذا ما از این طرح مجلس حمایت می کنیم.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و تکریم مادران و همسران شهدا اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند “وظیفه ما است که در حد توان و مقدورات قدرشناس زحمات آن ها باشیم، من میل ندارم که این قدرشناسی فقط در حد تعریف و تمجید ظاهری خلاصه شود، بلکه باید به آن ها در همه نوع امتیازات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بها داده شود”.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا