انقلاب اسلامی انقلابی فاطمی است/ پیروی از ولایت، ضامن بقای انقلاب می باشد

حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در گفتگو با پایگاه خبری تورنه، گفت: دهه فجر در حقیقت نقطه عطفی در تاریخِ کشور ما است، در این برهه زمانی یک انقلابی با حضور مردم و پیروی از رهبری شکل گرفت که معادلات بین المللی را بر هم زد.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: قبل از وقوع انقلاب، یک بلوک شرق به رهبری شوروی و یک بلوک غرب به رهبری آمریکا وجود داشت اما شعار انقلاب اسلامی “نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی” بود، یعنی ما در ذیل سیطره بلوک شرق و غرب نمی رویم و حرفی برای گفتن داریم؛ به پیروی از مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که فرمودند ” هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة”، ما ذلّت پیروی از غرب و شرق را نمی پذیریم.

وی اذعان داشت: از همان ابتدا، دشمنی ها با انقلاب اسلامی آغاز شد، جنگ نظامی، فرهنگی، اقتصادی و غیره شکل گرفت و دشمنان تلاش کردند تا از حرکت انقلاب جلوگیری کنند، اگر انقلاب دیگری بود شاید شکست می خورد اما انقلاب اسلامی به دلیل پشتوانه مردمی و پیروی از دستورات اسلامی که داشت توانست در مقابل این دشمنی ها بایستد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری خاطر نشان کرد: دشمنان ما تلاش کردند تا با تبلیغات گسترده خود، پشتوانه مردمی را از این انقلاب بگیرند؛ به تعبیر دیگر تلاش کردند تا مردم را از این انقلاب ناامید کنند و نظام را نسبت به اهداف آن ناکارآمد جلوه دهند.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: دشمنان سعی کردند تا خلا ها را بزرگ جلوه دهند و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران را کتمان کنند؛ دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت های انقلاب در زمینه های مختلف است.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: ما در زمینه های پزشکی، علمی، نظامی، امنیتی و غیره پیشرفت های خوبی داشتیم، شاید بعضی ها بگویند همه دنیا پیشرفت کردند، اما پاسخ به این افراد این است که طبق آمار های بین المللی، ما نسبت به دنیا در زمینه های مختلف پیشرفت شگرفی داشتیم.

وی عنوان کرد: بنده به کسانی که علاقه مند هستند در زمینه پیشرفت های انقلاب، مطالعاتی داشته باشند، کتاب “صعود چهل ساله” را معرفی میکنم؛ مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نیز در بیانیه گام دوم انقلاب نگاه منصفانه ای به این مسئله داشتند که در چه زمینه هایی پیشرفت کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری تصریح کرد: البته گفتنی است که ما تا نقطه ایده آل فاصله زیادی داریم، ادعا نمی کنیم که الآن در همه زمینه ها پیشرفت خیلی خوبی داشتیم، در بعضی زمینه ها پیشرفت ما کم بوده اما الحمدالله به صورت کلی نظامِ ما با حضور مردم و به همّت جوانانِ عزیز توانسته است مسیر خود را ادامه دهد.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به اینکه پیروی از ولایت ضامن بقای انقلاب است خاطر نشان کرد: نظامِ ما به پیروی از دستورات اسلامی بنا نهاده شد و یک نظام ولایی و اسلامی است، در نظام اسلامی ولایت نقش اساسی دارد و پیروی از ولایت ضامن بقای انقلاب است؛ همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند “پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد”.

وی اظهار داشت: تجربه هم همین امر را ثابت کرد که ما در هر زمینه ای از ولایت تبعیت کردیم پیشرفت داشته ایم، برای مثال دانشمندان ما در زمینه های علمی و نظامی از منویات رهبری تبعیت کردند و شاهد پیشرفت های شگرفی بودیم، البته در بعضی زمینه ها متاسفانه در پیروی از ولایت کوتاهی کردیم که امروز هم اگر نقصی می بینیم به دلیل کوتاهی در پیروی از دستورات و منویات رهبری می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری تصریح کرد: در نگاه اسلامی، مسجد به عنوان سنگر و پایگاه می باشد و در اجتماعاتِ مردم و پاسداری از گفتمان انقلاب نقش محوری دارد؛ مساجدِ ما باید برای این ایام فعال باشند، برگزاری جلسات، جشن انقلاب، مسابقات فرهنگی با حضور مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین بهره مندی از فضای مجازی و ترویج گفتمان انقلاب در این فضا مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: نکته مهم، تقارن ایام دهه فجر با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) است، از آنجایی که انقلاب ما انقلابی فاطمی است و همانطور که حضرت زهرا (س) جانِ خود را در راهِ ولایت تقدیم کردند و اسوه ولایتمداری بودند لذا انقلاب ما متاثی از حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی در پایان گفت: شایسته است برنامه های گرامیداشت دهه فجر، همراهِ با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) باشد و این انقلاب به عنوان فجر فاطمی معرفی شود.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا