بخش عمده مشکلات کشور به دلیل سوء مدیریت/ بهانه جویی آمریکا هیچگاه تمام نمی شود

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه های نماز عبادی_سیاسی جمعه گفت: زمانی که برای انسان مشکلی به وجود می آید، تقوا گره گشا است، قوی ترین مردم کسی است که بر خدا توکل کند، همانطور که افراد مورد امتحان الهی قرار می گیرند خداوند متعال جامعه را نیز امتحان می کند، جامعه دچار مشکلات اقتصادی می شود، آیا مردم این جامعه راهِ خدا را در پیش میگیرند یا خیر!.

وی خاطر نشان کرد: قرآن کریم وعده می دهد اگر انسان اهل صبر و تقوا الهی باشد، حیله های شیطان نمی تواند هیچ ضربه ای به انسان بزند؛ مگر در صدر اسلام و دوران دفاع مقدس این امر برای ما تجربه نشد که جوانان مومن ما صبر پیشه کرده و در برابر استکبار جانانه ایستادند و در نهایت پیروز شدند.

امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه پیام نماز جمعه رعایت تقوا است، افزود: تقوا رمز عاقبت بخیری و کلید حل همه مشکلات است؛ اگر مسئولی می خواهد کار کند تقوا را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ پیام نماز جمعه رعایت تقوا است، اگر ما به سبک اسلامی زندگی نکنیم رعایت تقوا است.

وی تصریح کرد: نماز جمعه باید ملجا، پناه مردم و مکان مطالبه گری انقلابی باشد لذا حضور مسئولین شهرستان فیروزکوه در نماز جمعه لازم است؛ مسئولین نماز جمعه را فرصت ارتباط چهره به چهره با مردم و خانواده های معزز شهدا بدانند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه، درباره دهه بصیرت عنوان کرد: مردم در روز ۹ دی ثابت کردند اگر پایِ انقلاب باشند انقلاب حفظ می شود، رمز بقا و حفظ انقلاب حضور مردم در صحنه است؛ مردم ثابت کردند بصیرت خود را از مکتب امام حسین(ع) به دست آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به سه ویژگی ممتاز شهید سلیمانی اظهار داشت: اولین ویژگی اخلاص و کار جهادی برای خدا بود، یک مسئول نباید شب و روز بشناسد بلکه باید از هر چه توان و ظرفیت دارد برای خدمت به مردم استفاده کند؛ ویژگی دوم مردمی بودن و تواضع است، مسئولین باید مردمی باشند و از مردم جدا نباشند، در برابر خانواده معزز شهدا که ولی نعمت ما هستند باید متواضع باشند.

وی افزود: سومین ویژگی شجاعت در مرحله اقدام بود، مسئول باید شجاع و اهل اقدام باشد، مسئولین باید این سه ویژگی را سرلوحه کارِ خود قرار دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز متاسفانه بعضی ها از مطالبات مردم سوء استفاده می کنند، امروز مشکل معیشتی مردم یکی از مشکلات عمده است که بعضی ها وانمود می کنند بخش عمده مشکلات کشور به تحریم مربوط می شود و باید مذاکره کنیم تا تحریم برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد: لذا کلید حل مشکلات را برای مردم، مذاکره سازش در مقابل استکبار معرفی می کنند؛ درست است که تحریم فشار می آورد اما چه کسی گفته است که بخش عمده ای از مشکلات به تحریم ربط دارد؟، بلکه به اذعان کارشناسان، بخش عمده مشکلات کشور به سوء مدیریت مربوط می شود، لذا راه حل مذاکره نیست.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا سوء مدیریتی که در کشور وجود دارد برطرف شود، راه برطرف کردن تحریم مذاکره نیست زیرا مذاوره در برجام ثابت کرد شدنی نیست؛ آمریکا و غربی ها گرگ هستند و اگر با آنان مذاکره کنیم برجام ۲ و ۳ را به وجود می آوردند، بهانه جویی آمریکا هیچ وقت تمام نمی شود.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند، راه حل، خنثی کردن تحریم است، ما باید خود را قوی کنیم تا دشمن نتواند ما را تحریم کند، با توجه به ظرفیت های عظیمی که در کشور وجود دارد می توانیم قوی شویم، راهِ قوی شدن تشکیل دولتِ جوان و حزب اللهی، توجه به ظرفیت های داخلی و قطع امید از بیگانه است؛ ملت ما ثابت کردند که می توانند تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا