برای اولین بار یادواره شهدای زن فیروزکوه در ایام الله دهه فجر برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تورنه، پاسدار محمد حیدری منش، جانشین فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه، در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ایام الله دهه فجر تصریح کرد: بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی اکنون شاهد این هستیم که جهان  دریافته حکومت هایی می توانند شکل گیرند که بر مبنای شعار نه شرقی و نه غربی استوار ست.

وی در ادامه افزود: در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه های بسیج برنامه ریزی هایی را برای گرامیداشت این ایام در نظر دارد که به منظور تبیین و دستاوردهای انقلاب در ۴۲ سال گذشته است.

حیدری منش خاطر نشان کرد: امروز سندی باعنوان بیانیه گام دوم انقلاب پیش روی ما است که باید برنامه ریزی های مدون به تمدن اسلامی دست خواهیم یافت.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه با اشاره به برنامه های ایام الله دهه فجر اذعان داشت: کمک های مومنانه برای اقشاری از جامعه که بواسطه شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند، تاکنون انجام گردید در ایام دهه فجر نیز در دستور کار است.

وی به طرح حافظان سلامت اشاره و بیان داشت: طرح حافظان سلامت یا طرح شهید سلیمانی از آذر ماه در شهرستان فیروزکوه آغاز شده است؛ فاز اول طرح را در ماه های گذشته اجرا کردیم، فاز دوم بصورت پایش خانه به خانه در دی ماه با همکاری نهادها و دستگاه های مربوطه اجرایی شده است؛ در فاز دوم این طرح بیش از ۲۴ هزار نفر در پایش خانه به خانه مورد شناسایی قرار گرفتند؛ همچنین ۸ هزار و ده خانوار بعنوان سفیر سلامت شناسایی و آموزش داده شدند.

حیدری منش تاکید کرد: در زمان اجرای طرح شهید سلیمانی ۳۷۲ بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد؛ در اولین روز از دهه فجر همزمان با ورود امام (ره) ویژه برنامه گرامیداشت آغاز دهه فجر توسط بسیج دانش آموزی و‌ همکاری آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه فیروزکوه در خصوص برنامه های سپاه در ایام دهه فجر تاکید کرد: با استفاده از شبکه های ثامن بسیج در جهت آگاهی بخشی در فضای مجازی اجرایی خواهد شد؛ در این ایام مبنای ما بر اجرای نشست های روشنگری یا هدف روشنگری عمومی و بصیرت افزایی در حوزه مقاطع مختلف انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه افزود: برنامه های مختلف در قالب برنامه های فرهنگی و هنری، نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در میادین اصلی شهر، برگزاری ایستگاه های انقلاب اسلامی، برنامه های ورزشی با رعایت پروتکل بهداشتی بدون تماشاگر، مانور اقتدار بسیج در قالب اجرای گشت محله محور و امداد و نجات و مردم یاری، نورافشانی در شب ۲۲ بهمن، گلباران مزار شهدا در سطح شهر فیروزکوه و ۷۴ روستای شهرستان، برنامه جشن پیروزی انقلاب در مساجد با پیگیری پایگاه های بسیج، اجرای برنامه بصیرتی و ویژه برنامه های سالگرد پیروزی در قالب بسیج عشایر از جمله برنامه های ما در این ایام خواهد بود.

حیدری منش به تلاقی ایام دهه فجر با هفته زن و گرامیداشت مقام زن تاکید کرد و اشاره داشت: ویژه برنامه هایی برای گرامیداشت هفته زن و ارتقای مقام زنان در جامعه با محوریت سیره عملی حضرت فاطمه زهرا (س) در ایام الله دهه فجر برگزار خواهد شد؛ برای اولین سال یادواره شهدای زنان شهرستان فیروزکوه در بخش ارجمند با نکوداشت مادران و همسران شهدا برای اولین برگزار می شود.

وی در ادامه برنامه های ایام الله دهه فجر گفت: برنامه های دیگری همچون اجرای برنامه محرومیت زدایی و ساخت خانه محرومین، مرمت خانه نیازمندان، کارگاه های همگام با کشاورز توسط بسیج مهندسین، همایش بسیج طلاب با محوریت بیانیه گام دوم، اجرای راهپیمایی کاروان خوردویی در روز ۲۲ بهمن، برگزاری ایستگاه فرهنگی سیار مدافعان انقلاب در سطح محلات اسلامی، مسابقه نقاشی و غیره در دستور کار است.

جانشین فرمانده سپاه فیروزکوه در پایان تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه جهش تولید با شرکت بسیج کارخانجات، اصناف، مهندسین صنعت و کشاورزی در راستای نمایش طرح ها جهش تولید همانند پرورش ماهی و غیره نیز از جمله برنامه های ایام الله دهه فجر در شهرستان فیروزکوه است.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا