کمبود امکانات خودرویی و موتوری اداره محیط زیست فیروزکوه

داریوش فرخی رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه در گفتگو با پایگاه خبری تورنه، در خصوص حیات وحش شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: شهرستان فیروزکوه منطقه بسیار غنی و وسیع از نظر حیات وحش با وسعت بیش از ۲۲۰ هزار هکتار می باشد که بیش از ۷۰ هزار هکتار جزء پناهگاه حیات وحش می باشد که محیط زندگی کل و بز و قوچ و میش و پلنگ ایرانی است.

وی در ادامه افزود: با توجه به سرشماری اخیر فقط در یک منطقه چهار قلاده پلنگ ایرانی شامل یک نر یک ماده و دو توله رویت گردید.

فرخی خاطر نشان کرد: با توجه به وسیع بودن این منطقه، اداره محیط زیست این شهرستان علی رغم محیط بانان پر تلاشی که از جان مایه می گذارند، امکانات لازم خودرویی و نیروی انسانی را برای پوشش دادن تمامی منطقه ندارد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه ضمن تقدیر از مردم، نیروهای بسیج مردمی، سپاه و نیروی انتظامی جهت صیانت از محیط زیست و کمک به محیط بانان عنوان داشت: ما شدیدا نیازمند همکاری مردم عزیز شهرستان برای حفظ و حراست از محیط زیست شهرستان فیروزکوه هستیم.

وی در پایان تاکید داشت: خوشبختانه در مسئله حفظ و حراست از محیط زیست دستگاه قضا پیوسته همراه و حامی اداره محیط زیست بوده به عنوان مثال می توان به احکامی که برای شکارچیان صادر شده که شامل دادن علوفه در فصول سرد سال، کمک به محیط بانان در حفظ و حراست محیط زیست و جمع آوری زباله از محیط زیست اشاره کرد.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا