مسئولان با نظارت و تدبیر مناسب جلوی گرانی شب عید را بگیرند/صبر و مقاومت، کلید پیروزی بر مشکلات فردی و اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، گفت: بهترین توصیه، توصیه به تقوا است؛ یکی از اصول مهم سبک زندگی اسلامی صبور بودن است، دنیا محل امتحان است، صبر ما باید زیاد باشد و فرزندان خود را صبور تربیت کنیم، آموزش و پرورش ما باید صبر و تحمل را به فرزندان ما بیاموزد.

وی افزود: در روایات آمده است “صبر برای ایمان به منزله سر برای بدن است”، همانطور که اگر انسانی سر بر بدن نداشته باشد جانی ندارد، اگر صبر هم نباشد دیگر ایمانی وجود ندارد؛ صبور بودن در زندگی فردی و اجتماعی بسیار مهم است، انسان در زندگی فردی و اجتماعی امتحان می شود، گناه به انسان فشار می آورد اما کسی که اهل صبر و تقوا باشد خداوند به او کمک می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر امّتی مورد امتحان قرار گیرد و ملّتی دچار انواع تحریم های سیاسی و اقتصادی شود برای اینکه دست از آرمان های خود بردارد، اگر آن ملّت اهل مقاومت باشد و صبر پیشه کند خداوند متعال مشکلات را برطرف می کند.

وی خاطر نشان کرد: ما ملّت دفاع مقدس، ملّت امام حسین (ع) و ملّت هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة هستیم، اگر ما اهل صبر و استقامت باشیم، همانطور که حضرت موسی (ع) با شکافته شدن دریا با عصای خود به اذن خداوند، قوم بنی اسرائیل را از دریا مشکلات عبور داد، ما هم می توانیم از دریا مشکلات عبور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: اگر شما اهل صبر و تقوا باشید، سنت الهی این است که مکر و فریب دشمن به شما ضربه ای نخواهد زد؛ پیامبر اکرم (ص) در این باره، آیات دوم و سوم سوره مبارکه طلاق را برای مردم گفتند، خداوند متعال در این آیات می فرمایند تو اهل تقوا باش من به تو روزی می دهم، خداوند تقدیراتی دارد و ما متوجه آن تقدیرات نیستیم، تو بندگی خود را بکن خداوند خود بنده پروری بلد است.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به ماه رجب و ایام البیض گفت: ماه رجب بهترین فرصت برای این است که انسان به خدای خود نزدیک شود و آلودگی های دنیوی را از خود دور کند، امسال با توجه به شرایطی که وجود دارد اعتکاف برگزار نمی شود اما یادِ خدا همیشگی است و یادِ خدا که تعطیل بردار نیست، باید از این فرصت استفاده کنیم و در این سه روز بیشتر یادِ خداوند و عبادت کنیم.

وی اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) توصیه کردند در این سه روز نماز حضرت جعفر طیّار (ع) خوانده شود، علامه مجلسی (ره) فرمودند “بعد از نوافل هیچ نمازی از جهت سند و کثرتِ ثواب، به نماز جعفر طیّار نمی رسد”، آیت الله بهجت (ره) نیز برای برآورده شدن حاجات به مردم توصیه می کردند که نماز جعفر طیّار را بخوانند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با اشاره به مطرح شدن گلایه مردم فیروزکوه نسبت به گرانی ها در شهرستان، اظهار داشت: در زمینه گرانی اجناس در شهرستان فیروزکوه باید اقدام اساسی انجام شود، بنده از مسئولین عزیز انتظار دارم که در این زمینه فکر اساسی کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همانطور که امام علی (ع) فرمودند ای کسانی که متولی امر هستید، به طبقه محروم جامعه توجه داشته باشید، هوای کسانی که به تعبیر امام راحل، پا برهنگان هستند و کسانی که سخن و فریاد آنها به جایی نمی رسد را داشته باشید، این افراد صاحبان اصلی انقلاب هستند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه، عنوان کرد: در بهمن ماه نرخ تورم نقطه به نقطه نزدیک به پنجاه درصد بوده است، کسانی که وضع مالی خوبی دارند و این مسائل برای آنها اهمیتی ندارد اگر زمین، باغ و ویلا گران شود گلایه می کنند اما مواد غذایی که نیاز ضروری مردم است نباید انقدر رشد کند و گران شود، مسئولین باید توجه داشته باشد.

وی افزود: بالاخره این همه دستگاه مختلف، سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تنظیم بازار، وزارت صمت، تعزیرات و غیره داریم، پس این سازمان ها کجا هستند؟ شب عید در پیش است و مردم می خواهند خرید کنند، ما با ساخت جاده، کارخانه و غیره مخالف نیستیم اما مهم نانِ شبِ مردم است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بعضی ها در مناطق مختلف به نانِ شبِ خود نیز محتاج هستند و بعضی ها شرمنده خانواده خود می شوند، ما باید اولویت ها را رعایت کنیم؛ بازار همینطور رها باشد و دلال ها هر کاری بخواهند انجام دهند! اینها که دیگر ربطی به تحریم ندارد، اینها به تدبیر مربوط می شود و مسئولین باید تدبیر کنند.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: هر چند که این مشکل کشوری است اما در هر منطقه ای متولیان امر باید تدبیر کنند تا از سختی مردم کاهش یابد؛ نگاه و اولویت مسئولین ما باید توجه به طبقه محروم جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه درباره ثبت نام شوراها بیان داشت: کسانی که می دانند نمی توانند گره ای از مشکلات مردم باز کنند در انتخابات ثبت نام نکرده و انقدر زود احساس مسئولیت نکنند، انسان باید پاسخگوی مسئولیت خود باشد.

وی تصریح کرد: تلاش کنیم تا این انتخابات، انتخاباتِ با شکوهی باشد، هر کسی که می داند که می تواند مسئولیت را بپذیرد باید به میدان بیاید و خود را در معرض آرا مردم قرار دهد و وارد عرصه کارزار انتخابات شود.

این مقام مسئول خطاب به مردم گفت: رای ما امانتِ خونِ شهدا است، ما باید روز قیامت، نسبت به هر رای که می دهیم پاسخگو باشیم، رای تک تک ما سرنوشت کشور را مشخص می کند؛ اینکه فلانی از کدام حزب و خانواده است که معیار نیست، مردم باید توجه کنند که آیا فلانی می تواند خدمت کند یا خیر!.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری بیان داشت: متولیان انتخابات هم باید بدانند که این مسئولیت، مسئولیت خطیری است، متولیان انتخابات باید بدونِ مسامحه و در نظر گرفتن مسائل جناحی و سیاسی، صلاحیت کاندیداها را بررسی کنند.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: امام جمعه شما به عنوان نماینده گفتمان رهبری در منطقه از هیچ حزب و شخصی حمایت نخواهد کرد، البته ممکن است کسانی در ستاد نماز جمعه باشند که از گروه خاصی حمایت کنند اما این امر هیچ ربطی به امام جمعه شهرستان ندارد؛ امام جمعه فقط آن معیار ها و موازینی که از طرف امامین انقلاب معرفی شد تبیین می کند؛ همانطور که حضرت امام فرمودند “میزان رای ملّت است”.

وی درباره سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال عنوان کرد: بعضی از ارزهایی که در جامعه رایج است، پشتوانه طلا و دارایی های کشور و یا پشتوانه تضمین اعتباری دستگاه اقتصادی آن کشور را دارد اما ارز دیجیتال این گونه نیست.

این مقام مسئول گفت: با توجه به تبلیغاتی که شده است و طبق اعتقاد مردم، ارز دیجیتال صاحبِ ارزش شده است، لذا می بینیم که این ارز رشد و نوسان عجیبی دارد و مردم باید دقت کنند هر جا مشاهده کردید که نوسان، نوسانِ غیرطبیعی است آدم باید در آنجا احتیاط کند؛ خدایی نکرده قضیه ای که در موسسات غیر انتفاعی و اخیراً در بازار بورس رخ داد اتفاق نیفتد.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: توصیه بنده این است که خدایی نکرده کسی ریسک نکند تا همه اموال خود را در این عرصه بیاورد و در آخر ضرر کند، البته دستگاه های مربوطه، بانک مرکزی وظیفه دارند ضمن آگاه سازی مردم، ساز و کاری بیندیشند تا این بازار از این وضعیت خارج شود.

این مقام مسئول با اشاره به تاریخ هشتم اسفند ماه و روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: شهیدان رجایی و با هنر، در همان اوایل انقلاب با توجه به اهمیت امر تربیت، ستاد های امور تربیتی را در آموزش و پرورش بنا نهادند؛ دشمن در استعمار فرا نو مردم را به شکل پیاده نظام خود در می آورند، طرح هایی همچون سند ۲۰۳۰ و طرح های مشابه به همین دلیل است.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که با برنامه ریزی فرهنگی، افکار یک ملّت را عوض کند که نتیجه آن، این می شود که فرزندان ما همانطور که آنها می خواهند فکر و عمل کنند؛ به همین خاطر مقام معظم رهبری شدیداً مقابل این طرح ها ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری اظهار داشت: امروزه متاسفانه در کشور کسانی به دنبال این هستند که این اسناد را اجرایی کنند، اما این خائنین به این کشور، چه عامدانه و چه جاهلانه، بدانند تا موقعی که فرهنگیان مومن و حزب اللهی و فرزندان روح الله وجود داشته و بیدار هستند، نخواهند گذاشت که این خائنین به نقشه های خود برسند.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا