تا لغو کامل تحریم ها به برجام بر نخواهیم گشت و هیچ مسئولی حق ندارد موضع خلاف آن بگیرد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت همگان به تقوا الهی، گفت: باید خود را برای مرگ آماده کنیم، بعضی ها می گویند “یاد مرگ نکنیم زیرا باعث افسردگی می شود”، اما اینطور نیست؛ سه نوع نگاه به مرگ وجود دارد، بعضی ها به مرگ نگاه مایوسانه دارند، بعضی ها هم ممکن است نگاه غافلانه داشته و بی خیال باشند، اما نگاه درست به مرگ این است که انسان نگاه واقع بینانه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: رسول خدا فرمودند انسانی که یاد مرگ می کند، این برای موعظه او کافی است، یاد مرگ گناهان انسان را از بین می برد و باعث می شود که انسان خیلی غرق و گرفتار دنیا نشود، کسی که یاد مرگ می کند مشکلات دنیا برای او آسان می شود.

امام جمعه فیروزکوه ضمن اشاره به افتتاح مرکز نیکوکاری شهید بلباسی در شهرستان فیروزکوه، اظهار داشت: یکی از اموری که بعد از مرگ، به انسان کمک می کند، کمک خالصانه به دیگران است؛ اگر نزدیکان ما به کمک نیاز دارند، آنها در اولویت هستند، اگر هم کسی را نمی شناسیم، می توانیم کمک های خود را به مراکز خیریه ای که در سطح شهرستان قرار دارند بدهیم.

این مقام مسئول با اشاره به فرارسیدن ماه رجب گفت: ماه رجب فرصت گرانقدری است، ماه رجب بهترین فرصت است که ما برای سفر آخرت، با نماز، روزه و یادِ خدا برای خود توشه تهیه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری درباره برگزاری با شکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه بیان داشت: جا دارد از حضور با شکوه و حماسی مردم تشکر کنیم، درود خدا بر این ملّت بصیر و آگاه که علی رغم مشکلات، گرفتاری ها و شیوع ویروس کرونا، به صحنه آمد و صحنه بسیار با شکوهی را خلق کرد.

وی تصریح کرد: پیام حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای دشمنان خارجی ما این است که این ملّت، ملّت امام حسین (ع) است و این ملّتِ با بصیرت تا آخرین نفس پای آرمان های انقلاب خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه، عنوان کرد: البته پیامِ این حضور برای غرب گرایان و غرب گدایان داخلی این است که به جای امیدواری و دل بستن و نگاه به خارج از کشور، به توان و ظرفیت داخلی و این ملّت عظیم توجه کنند؛ به فضل الهی با تکیه بر ظرفیت های سرشار داخلی و این نیرو عظیم ملّی، می توانیم در عرصه های مختلف ان شاءالله پیروز شوند.

وی تاکید داشت: مسئولین ما باید قدر این ملّت را بدانند و از هر فرصتی برای خدمت به این ملّت استفاده کنند، مردمِ ما وظیفه خود را انجام دادند و نشان دادند که هیچ وقت با آرمان های انقلاب قهر نیستند، البته مردم با مسئولی که خیانت و کم کاری می کند قهر هستند، اما مردم پشتیبان مسئولی هستند که در مسیر خدمت به آنها است.

امام جمعه فیروزکوه گفت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در سخنرانی در جمع فرماندهان نیرو هوایی ارتش، نقشه راه یک نظام را در مواجه با آمریکا و اروپا در قضیه برجام، نشان دادند؛ ترسیم سیاست های کلی نظام بر عهده شخص رهبری است و همه مسئولان نیز باید تبعیت کنند، لذا امروز هر موضع گیری خلاف موضع صریح رهبری، از سوی هر شخصی، محکوم است.

وی افزود: رهبری فرمودند کشوری که به تعهدات خود عمل کرد ایران بود، آنها نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه به نحو ناجوانمردانه ای تحریم ها را تشدید کردند، لذا امروز ما طلبکار هستیم و آنها بدهکار ما هستند و همچنین حق شرط گذاری ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری عنوان کرد: سیاستِ قاطع ما در سه جمله “لغو همه تحریم ها”، “راستی آزمایی توسط ما در میدان عمل نه بر روی کاغذ” و گام سوم “بازگشت ما به تعهدات برجامی خود، در صورت اثبات شدن لغو تحریم ها توسط آنها، با راستی آزمایی ما” خلاصه می شود؛ در غیر این صورت، سخن از مذاکره جدید و تعامل با غرب، آدرس غلط دادن به مردم است.

این مقام مسئول با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به مسکو اظهار داشت: اولاً این سفر، سفر بسیار مهمی بود زیرا نگاه به شرق و ارتباط همه جانبه با کشور های قدرتمند جهان، جزوِ دکترین سیاست خارجه ایران است که به عنوان یک اصل راهبردی، همواره مورد تاکید رهبری بوده است.

وی تصریح کرد: بر خلاف نگاه افراطی به غرب، ما باید با همه دنیا ارتباط داشته باشیم، نتیجه نگاه افراطی به غرب، فرصت سوزی است، تجربه برجام همین بود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری خاطر نشان کرد: از طرفی، این سفر به دعوت والودین رئیس دومایِ روسیه و در سطح رئسای مجلس بود، اما حضور پوتین رئیس جمهور روسیه در این جلسه هیچ لزومی نداشت؛ آن چیزی که اهمیت داشت خودِ سفر بود.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: البته پیام رهبر معظم انقلاب به پوتین، که در حاشیه این دیدار اتفاق افتاد اهمیت این سفر را دو چندان کرد، پیام کلی این نامه که توسط مقام معظم رهبری برای پوتین ارسال شد، نقشه راهِ کشور ما و ترسیم راهبردها و سیاست ها و راهکارهای ارتباط و تعامل ایران با کشور های شرق است.

وی افزود: لذا غرب گرایان و غرب گدایان داخلی و نوکران آمریکا حق دارند از این سفر ناراحت باشند و حاشیه سازی کنند زیرا این سفر مهم است، این افراد چشمِ دیدن ارتباط سازنده نظام جمهوری اسلامی ایران با همه دنیا را ندارند، ما به این افراد عرض می کنیم که از خشم خود بمیرید.

این مقام مسئول گفت: به فضل الهی، جمهوری اسلامی ایران، پیرو رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری بر اساس سه اصل “عزّت”، “حکمت” و “مصلحت” است؛ ان شاءالله ایران اسلامی با تمام کشور های قدرتمند دنیا ارتباط سازنده خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در فیروزکوه، بیان داشت: تجربه برجام به ملّت ایران ثابت کرد که دنیا، فقط غرب نیست و سیاست سازش، راه به جایی نمی بَرَد؛ سیاست کشور ما بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری در توصیه ای در ارتباط با روابط خارجه فرمودند، باید راهبرد ما بر اساس سه اصل “عزّت”، “حکمت” و “مصلحت” باشد.

امام جمعه فیروزکوه در پایان عنوان کرد: از حضور همه عزیزان در نماز جمعه تشکر میکنم، نماز جمعه متعلق به همه ما است، نماز جمعه تریبون انقلاب است و هرچه نماز جمعه با شکوه تر برگزار شود جبهه انقلاب بیشتر تقویت خواهد شد.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا