امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه رواج یابد تا جلوی فساد گرفته شود/ گلایه مردم از گرانی اجناس در شهرستان فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه، در خطبه های عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: برای اینکه اهل تقوا باشیم، باید سبک زندگی ما اسلامی باشد؛ یکی دیگر از اصول مهم سبک زندگی اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر است؛ برخلاف تفکر بعضی ها که می گویند موسی به دینِ خود عیسی به دینِ خود، اما از نگاه اسلام، جامعه مانند یک کشتی است که اگر قسمتی از کشتی آسیب ببیند همه جامعه درگیر می شود؛ همه شما نسبت به مردم و یکدیگر مسئول هستید.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است، متاسفانه امروز در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر کم رنگ شده است، نباید اینطور باشد، ما پیرو مولا و مکتب امام حسین (ع) هستیم که فرمودند “من برای اصلاح امّتِ جدّ خود و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم”.

این مقام مسئول بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه ما ترویج شود، یکی از ثمرات ترک امر به معروف و نهی از منکر این است که زمام کار ما به دستِ نا اهلان می افتد؛ اگر امروز شاهد آن هستیم که برخی مسئولین نا اهل هستند و خدمت نمی کنند، اگر می بینیم کسی بر سرِ کار می آید و تصمیمات اشتباه می گیرد و سرنوشت جامعه را به فلاکت می کشاند به دلیل این است که ما امر به معروف و نهی از منکر نمی کنیم، وظیفه ما این است که برای مردم تبیین و مردم را آگاه کنیم.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یعنی نسبت به جامعه بی تفاوت نباشیم، هر چه نسبت به جامعه بی تفاوت باشیم، جامعه رو به افول می رود؛ البته امر به معروف و نهی از منکر با پرخاشگری فرق دارد، امر به معروف باید دلسوزانه باشد؛ همانطور که امام صادق (ع) فرمودند کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند باید سه خصلت داشته باشد، یکی عالمانه و آگاهانه، دوم عادلانه و سوم دوستانه و با مهربانی امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: یکی از مصادیق مهم امر به معروف و نهی از منکر مسئولان هستند، مسئولان ما باید خود را در معرض امر به معروف و نهی از منکر مردم قرار دهند و ظرفیت خود را افزایش دهند؛ وقتی امر به معروف و نهی از منکر از روی خیرخواهی باشد انسان باید استقبال کند.

وی گفت: اگر مسئولی عیبی دارد، با رعایت سه شرط مذکور، عیب او را به او بگویید، نه اینکه او را تخریب کنید، مسئولین ما خود را در معرض خیرخواهی مردم قرار دهند، اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر حاکم باشد، در آن جامعه تقوا حکومت می کند، هر چه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای تضعیف شود، فساد در آن جامعه رواج خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری اظهار داشت: تا می توانید برای ظهور حضرت مهدی (عج) دعا کنید، امروز شیعه یتیم است، اگر امام زمان (عج) بیایند همه مشکلات مادی و معنوی ما حل می شود.

امام جمعه فیروزکوه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام جواد (ع) و میلاد پر برکت امام علی (ع)، با اشاره به عدم برگزاری مراسم اعتکاف گفت: همانطور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) توصیه کردند، در آن سه روز، هر چه قدر مقدور است روزه بگیریم، در منزل به عبادت بپردازیم و نماز جعفر طیّار بخوانیم، گاهی در ذهن ها اقامه نماز جعفر طیّار، کار سنگینی است، در حالی که اقامه نمازی با این همه فضائل در نیم ساعت، کار سختی نیست.

وی با اشاره به تصویب طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها، در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: این طرح برای صیانت از منافع ملّی ایران، یک اقدام به هنگام و هوشمندانه است؛ پس از استقرار بایدن در کاخ سفید، انتظار این بود که او نسبت به این مسئله واکنش نشان دهد اما بعد از گذشت یک ماه، سیاستِ روشنی از کاخ سفید نمی بینیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه، تصریح کرد: پنجم اسفند ماه، موعد ضرب الاجل ایران است که اگر پنج به علاوه یک و اروپایی ها به آن وعده خود عمل نکنند، ایران اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد، لذا روز های آینده برای پرونده هسته ای ما روزهای بسیار حساسی است و نوع مواجه مسئولین ما بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: همه مسئولین ما موظف هستند طبق همان نقشه راه ترسیم شده توسط رهبر حکیم انقلاب، که در سخنرانی ۱۹ بهمن ماه فرمودند، عمل کنند؛ دشمنان ما باید یک صدا را از ایران بشنوند، هیچ مسئولی حق ندارد خلاف نقشه راه ترسیمی مقام معظم رهبری موضع گیری کند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: حضرت آقا فرمودند اول آمریکا باید همه تحریم ها را بردارد، ثانیاً ملّت ایران باید راستی آزمایی کند، تحریم ها نباید روی کاغذ بماند و ما نباید فریب بخوریم، تحریم ها در میدان عمل باید برداشته شود، بعد از آن که تحریم ها برداشته و راستی آزمایی انجام شد آنگاه به برجام برخواهیم گشت وگرنه برجام برای ما هیچ مطلوبیتی ندارد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه، درباره ادامه سلسه رزمایش های نیروهای مسلّح و رزمایش پیامبر اعظم ۱۶ که در غرب کشور اتفاق افتاد، اظهار داشت: این رزمایش بسیار مهم بود که قدرت زمینی نیروهای مسلّح ما را به نمایش گذاشت، بعد از آن رزمایش پهپادی و موشکی که در جنوب کشور اتفاق افتاد و توانمندی هوایی و دریایی ما را به رخ دنیا کشاند، شُکر خدا سپاهِ قهرمانِ ما، توانمندی های جدید خود را در عرصه زمینی آن هم در رزم شبانه که بسیار سخت است، نشان دادند.

وی عنوان کرد: این رزمایش ها اوج آمادگی ارتش و سپاه ما را به دنیا نشان می دهد، امروز دشمن به خوبی می داند که با این توانمندی های خیره کننده هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ امنیت برای کشور ما بسیار مهم است و ما باید قدردان نیروهای نظامی باشیم، نیروهای نظامی ما ثابت کردند که با مقاومت می توان پیشرفت کرد، ممکن است مقاومت هزینه داشته باشد اما قطعاً هزینه سازش و تسلیم از هزینه مقاومت بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری خاطر نشان کرد: نیروهای نظامی ما ثابت کردند اگر در عرصه اقتصادی و دیگر عرصه ها، تفکر مقاومت و تفکر کار جهادی حاکم باشد قطعاً پیشرفت خواهیم کرد.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به تاریخ سوم اسفند ماه، سالروز کودتای رضاخانی در سال ۱۲۹۹، بیان داشت: تاریخ باید برای مردم گفته شود و ملّت ما باید تاریخ کشور را بدانند زیرا اگر تاریخ را ندانیم عده ای تاریخ را تحریف می کنند؛ دو نکته مهم در اتفاقی که در آن تاریخ افتاد، یکی نقش انگلستان در آن کودتا و دیگری بحث مفید بودن آن کودتا است.

وی افزود: بعضی ها نقش انگلستان در کودتا رضاخانی در سال ۱۲۹۹ را کتمان می کنند، در حالی که خودِ رضاشاه تاکید داشت “من را انگلستان آورد”، درباره مفید بودن آن کودتا هم، بعضی ها می خواهند وانمود کنند که این اقدام ناجی ایران بود، در حالی که آن اقدام باعث شد تا نهضت های آزادی بخشی که بعد از مشروطه شکل گرفته بود، سرکوب شوند و زمینه برای استبداد پهلوی فراهم شود، که در سال ۱۳۰۴ این اتفاق افتاد.

این مقام مسئول با اشاره به وقوع زلزله در دو شهر یاسوج و سی سختِ استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: ملّت ما ملّتی خیرخواه و وطن دوست است و این انتظار وجود دارد که همه ما به کمک آن عزیزان بشتابیم، لذا پایگاه های بسیج و جمعیت هلال احمر آماده جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی شما عزیزان هستند.

امام جمعه فیروزکوه درباره گرانی ها در شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: متاسفانه مردم در شهرستان فیروزکوه، از گرانی اجناس و کالا ها گله مند هستند، بنده اولاً به اصناف، بازاری ها و به کسبه محترم عرض می کنم که تلاش کنیم منصف باشیم؛ درست است که شرایط اقتصادی سخت است و گرانی وجود دارد، اما خودِ ما به خودِ ما رحم کنیم.

وی تصریح کرد: بنده از اصناف و کسبه استدعا دارم که کالاهای خود را منصفانه بفروشید و حتی الامکان رعایت حال مردم را بکنید؛ چرا باید اجناس و کالا در شهرستان فیروزکوه نسبت به جاهای دیگر گران تر باشد؟، گرانی در سطح کشور یک طرف، اما می بینیم انگار شهرستان فیروزکوه با جاهای دیگر فرق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری خاطر نشان کرد: مسئولینی که باید نظارت کنند کجا هستند؟، چرا نظارت های ما ضعیف است؟، از مسئولین محترم، فرماندار و کسانی که متولی این امر هستند درخواست دارم که بر این امر نظارت شود.

امام جمعه فیروزکوه گفت: از مردم عزیز هم درخواست دارم که حتی الامکان سعی کنیم کالاهای خود را از شهرستان فیروزکوه تهیه کنیم، گاهی کسبه ها گلایه مند هستند که مردم کم خرید می کنند؛ ان شاءالله مردم کمک کنند، کسبه کالا را منصفانه بفروشد و مسئولین عزیز هم نظارت داشته باشند.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا