نقش باورهای فرهنگی مردان در حفظ و ارتقای سلامتی خود در دوره کرونا

به گزارش پایگاه خبری تورنه، مهدی رجب ترقی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه با اشاره به هفته ملی سلامت مردان تصریح کرد: جنس مذکر در همه گروه های سنی از کودک و نوجوان تا میانسال و سالمند نسبت به زنان در معرض فاکتورهای خطر بیشتر و در نتیجه مرگ و میر بالاتری است.

وی در ادامه افزود: به غیر از بیماری های دوره نوزادی و کودکی در سایر دوره های زندگی نیز عوامل خطر محیطی و شغلی، عادات و رفتارهای نادرست مانند مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر، همچنین استرس های مختلف سلامت مردان را تهدید می کند.

رجب ترقی همچنین اذعان داشت: متاسفانه اغلب مردان به سلامت جسم و روح خود چندانی توجهی نمی کنند؛ باورهای فرهنگی، ریسک پذیری و توجه کمتر مردان به خطر را تقویت می کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه با تاکید بر این که مردان کمتر از زنان به پزشک مراجعه می کنند، خاطرنشان کرد: اغلب ارجاعات مردان به پزشک نیز به علت بیماری های جدی است؛ در حالیکه لازم است، حتی با وجود احساس سلامت، برنامه ای منظم برای معاینات پزشکی و مراجعات بهداشتی تنظیم کنند.

وی در ادامه بیان داشت: موانع فکری جدی در راه پرداختن به امر سلامت، یک اولویت فکری و نگرشی در مردان ایرانی است؛ در بعد فرهنگی اولویت نداشتن سلامت در زندگی مردان یک عامل چشمگیر است.

رجب ترقی در پایان تاکید کرد: پذیرش مسئولیت های خانوادگی، تامین هزینه های خانواده، نگرانی های مربوط به فرزندان، نگرانی از صرف هزینه برای سلامت خود از موضوعاتی است که عمدتاً اولویت اول را در زندگی مردان متاهل ایفا می کند.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا