روند افزایشی رنگ‌بندی شهرها به وضع قرمز و نارنجی/ فیروزکوه قرمز شد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط تصویری با استودیوی خبر ۲۱ سه شنبه شب شبکه یک سیما گفت: شهرستان فیروزکوه در وضع قرمز کرونایی قرار گرفت و دماوند و پیشوا هم در وضع نارنجی هستند.

علیرضا رئیسی افزود: شهر‌های دیگر استان تهران در معرض خطر و در آستانه نارنجی شدن هستند و در سایر استان‌ها هم وضع با همین روند است.

وی گفت: تردد، تجمع و تهویه نامناسب سه عامل اصلی در شیوع بیماری کروناست.

رئیسی گفت: افرادی که در سفر به مدت طولانی در ترافیک هستند و از طرف دیگر هتل ها، رستوران‌ها و همچنین عید دیدنی‌ها و دورهمی‌های محافظت نشده جزو عوامل خطر هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تمهیدات برای بازگشت مسافران از شهر‌های قرمز و نارنجی گفت: به این افراد ابتدا هشدار داده می‌شود و به ازای هر ۲۴ ساعت در شهر‌های قرمز ۱ میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد البته احتمال توقیف خودرو‌های ناقض مقررات منع آمد و شد کرونایی در شهر‌های قرمز و نارنجی وجود دارد که فردا در ستاد ملی مقابله با کرونا برای آن تصمیم گیری می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال اشباع شدن بیمارستان‌ها تا دو هفته آینده گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی در تمام ۳۱ استان کشور در حال گردش است و میزان سرایت این ویروس بسیار بالاست و الآن تعداد بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده که قطعاً خطرناک است و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان‌ها را بالاتر می‌برد.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا