با شرکت در جشن نیکوکاری و شعار “عیدی برای همه”، نیازمندان را یاری کنیم/مسئله اشتغال و رفع بیکاری، معضل شهرستان فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: مهم ترین پیام نماز جمعه، تقوای الهی است، انسان با تقوا خود را در محضر خدا می بیند، همانطور که امام راحل فرمودند “عالم محضر خداست، در محظر خدا معصیت نکنید”؛ برای اینکه اهل تقوا باشیم باید سبک زندگی ما سبک زندگی اسلامی باشد، یکی دیگر از اصول مهم سبک زندگی اسلامی، انصاف داشتن است.

وی خاطر نشان کرد: انصاف یعنی هر آنچه که برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هر آنچه که برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند، این یک قاعده طلایی و یک معیار بسیار مهم است؛ امام علی (ع) فرمودند “الإنصافُ أفضَلُ الفَضائلِ: انصاف، برترين فضایل است”.

امام جمعه فیروزکوه افزود: گران فروشی را دوست ندارید؟ پس کسی که کاسب است گران فروشی و بی انصافی نکند؛ بی انصافی همان کاری بود که شمر با امام حسین (ع) کرد و حضرت را با لب های تشنه به شهادت رساند، بی انصافی خیلی بد است، انصاف انسان، نزد معصومین (ع) ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه بیان داشت: امام علی (ع) فرمودند ” کسی که منصف باشد، خداوند روز به روز بر عزت او می افزاید”؛ یکی از مصادیق مهم انصاف، مواسات با مردم و فقرا است؛ به شب عید نزدیک می شویم، هرساله به همّت کمیته امداد و خیّرین بزرگوار، جشن نیکوکاری برگزار می شود و مردم خیّر کشور ما برای مواسات با فقرا دست به کار می شود، امسال هم جشن نیکوکاری با شعار “عیدی برای همه” برگزار می شود، ما باید کاری کنیم تا همه عید داشته باشند.

وی تصریح کرد: شرکت در نماز جمعه یکی از مصادیق مهم تقوا است؛ همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم در سوره مبارکه جمعه می فرمایند روز جمعه که می شود، هنگام اذان جمعه، مومنین کسانی هستند که به نماز جمعه می شتابند و کار های دنیوی خود را رها می کنند، کسی که می گوید هنگام جمعه کار مهمی دارد، قرآن کریم در این باره می فرماید اگر می دانستید که نماز جمعه از همه چیز برای شما بهتر است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری خاطر نشان کرد: هر چه نماز جمعه با شکوه تر برگزار شود، جبهه ایمانی در جامعه تقویت می شود، این را باید قدر بدانیم، نماز جمعه از برکات انقلاب و ثمرات خون شهدا است.

این مقام مسئول با اشاره به عید مبعث، ضمن تبریک این مناسبت، عنوان کرد: روز مبعث، بزرگ ترین و عزیز ترین روز در تاریخ بشریت است، زیرا رسول خدا، بزرگ ترین و عزیز ترین بنده خداوند است و بعثت چنین بنده ای، بزرگ ترین هدیه و موهبت الهی به بشریت بوده است؛ در حقیقت غدیر هم امتداد بعثت است.

امام جمعه فیروزکوه درباره روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار داشت: در اهمیت درختکاری و حفظ منابع طبیعی، همین بس که در روایات ذکر شده یکی از صدقات جاریه که حتی بعد از مرگ، انسان از آن بهره مند می شود کاشتن درخت است.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نیز بر مسئله درختکاری تاکید دارند و برنامه هر ساله ایشان ترک نمی شود؛ بنده به مومنین و مومنات توصیه میکنم که از هر فرصتی برای کاشت درخت در هر منطقه ای که احساس می کنید نیاز به کاشت درخت دارد، به خصوص کاشت درختان پر ثمر، استفاده کرده و درختان را حفظ کنید.

این مقام مسئول با اشاره به هدف قرار گرفته شدن کشتی «ام وی هلیوس ری» در دریای عمان، گفت: در روز جمعه هفته گذشته، کشتی تجاری «ام وی هلیوس ری» در دریای عمان، مورد هدف ناشناخته ای قرار گرفت و دچار خسارت های زیادی شد، اولاً مرکز عملیات تجاری دریایی انگلیس مدعی شد که این کشتی برای ما بود، اما بعداً مشخص شد که این کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری افزود: بعضی ها بر این باور بودند که برای انتقام از تجاوزها و گستاخی هایی که اخیراً رژیم صهیونیستی داشت این حادثه توسط گروه های مقاومت انجام شد تا آنها بدانند که دوران بزن دررو تمام شده؛ گروه دیگر بر این باور بودند که این اقدام مانند اقدام آمریکا در آن برج های دو قلو، نوعی خودزنی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بعضی دیگر هم بر این باور بودند که رژیم غاصب اسرائیل می خواست با این کار، ایران را در مجامع بین المللی، به اقدام خرابکارانه دریایی متهم کند و یک مهملی برای اقدامات خود داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: بنده عرض میکنم هر اقدامی هم بوده، به هر حال این قضیه قطعاً به ضرر رژیم صهیونیستی تمام خواهد شد زیرا اگر این کشتی اسرائیلی، هدف تیر غیب جبهه مقاومت قرار گرفته باشد، یک رسوایی بزرگ برای رژیم صهیونیستی بوده و اگر هم خودزنی باشد، حکایت از درماندگی رژیم صهیونیستی دارد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: ما اعلام می کنیم، غاصبان قدس بدانند که ناقوس نابودی آنها به صدا درآمده و به فضل الهی، اسرائیل به زوی زود از صحنه روزگار محو خواهد شد.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: یکی از مشکلات و معضلات شهرستان فیروزکوه مسئله اشتغال است، جمعیت مولفه پیشرفت است، اگر امروز می بینیم که جمعیت فیروزکوه نسبت به شهرستان های دیگر کمتر است و رشد معکوس دارد یکی از دلایل مهم آن بحث اشتغال است.

وی افزود: اگر امروز شاهد افزایش آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق و انواع بزهکاری ها در جامعه هستیم یکی از دلایل مهم آن اشتغال است، بنابر این مسئله اشتغال باید مورد توجه ویژه همه، مسئولین محترم و کسانی که دغدغه اجتماعی دارند قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری خطاب به مسئولین گفت: مسئولین ما باید توجه کنند و اولویت اول خود را بحث اشتغال مفید، جذب سرمایه گذاران و حمایت از تولید کنندگان در شهرستان قرار دهند، بعضی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در اینجا گلایه مند هستند که باید از این افراد حمایت شود؛ مسئولین باید به رفع گره ها و مشکلات شرکت ها و سرمایه گذاران در شهرستان فیروزکوه توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در فیروزکوه، خاطر نشان کرد: تاکید بنده بر این است که در درجه اول از نیروهای بومی استفاده شود، اولویت در جذب نیروها باید نیروهای بومی باشند، البته مشاغلی هم هستند که نیاز به تخصص دارند و شاید آن نیرو در اینجا نباشد، این مسئله فرق می کند؛ مسئولین ما باید ساز و کاری قرار دهند که اگر سرمایه گذاری به شهرستان می آید، شرکتی تاسیس می کند و یا اشتغالی ایجاد می کند، در درجه اول از نیروهای بومی استفاده کند.

وی خطاب به جوانان بیان داشت: متاسفانه بعضی از جوانان ما، مخصوصاً جوانان تحصیل کرده ما، فکر می کنند حتماً شغل پشتِ میز نشستن و یک شغل اداری است، خیر اینطور نیست، مشاغل اداری و استخدامی و ظرفیت محدود است از اینکه انتظار داشته باشیم حتماً جذب اداره ای شویم ممکن نیست.

این مقام مسئول افزود: ما باید فرهنگ کار را ترویج کنیم، چه اشکالی دارد که جوان تحصیل کرده ما بیل و کلنگ به دست بگیرد، اشتغال زایی کند و در عرصه تولید ورود کند؟ اهل بیت و علما بزرگ ما هم کارگری می کردند، این که عیب نیست، کار ننگ نیست بلکه بیکاری عیب است.

وی عنوان کرد: بسیاری از مشاغل نظیر کشاورزی و دامداری برکت دارد، البته بنده به مشکلات کشاورزان و دامداران آگاه هستم و مسئولین هم باید به این مسائل رسیدگی کنند؛ اما جوانان ما باید توجه کنند که هیچ موقع بیکار ننشینند، بزرگ ترین درد و عیب برای جوان ما این است که بیکار در خانه بنشیند، جوان ما باید مشغول کار شود و از هر ظرفیتی برای کار و فعالیت استفاده کند.

امام جمعه فیروزکوه خطاب به مراکز نیکوکاری و خیّرین بیان داشت: مراکز نیکوکاری ما همّت خود را در اینکه یک بسته ای به دست نیازمند بدهند، قرار ندهند، اینکه ما در ایام مختلف، بسته غذایی و معیشتی تهیه کنیم و به دست نیازمندان برسانیم، مُسَکِن موقت است اما خیلی مطلوب نیست، ما باید با فقر مبارزه کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: توصیه بنده این است که مراکز نیکوکاری در شهرستان و خیّرین، همّت خود را در ایجاد اشتغال قرار دهند، اگر ما در جامعه، حتی برای یک نفر شغل مناسب تهیه کنیم یک خانواده را احیا کردیم، اگر یک خانواده را احیا کنید جامعه را احیا و با فقر و طلاق مبارزه کردید.

وی با اشاره به انتخابات اظهار داشت: اولاً تلاش کنیم تا مردم در انتخابات، با شکوه شرکت کنند و ثانیاً افراد صالح و سالم را انتخاب کنیم، اگر ما دولت مومن و انقلابی و شورا های خوبی داشته باشیم، بسیاری از مشکلات حل می شود؛ همانطور که از زمانی که حضرت آیت الله رئیسی به قوه قضائیه آمدند، چه قدر مشکلات کشور برطرف شد و چه قدر شرکت هایی که تعطیل بودند با پیگیری های ایشان، فعالیت خود را آغاز کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات کشور ربطی به تحریم ندارد بلکه ربط به تدبیر و مدیریت دارد؛ هر چه مدیران و مسئولین ما صالح تر، سالم تر، پُرکار تر، جهادی تر و انقلابی تر باشد قطعاً به فضل الهی مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا