شهیدان ما راه دین، ایثار و فداکاری به ما آموختند

به گزارش پایگاه خبری تورنه، به مناسبت ٢٢ اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا، غلامرضا نیکدل رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان به ایراد سخن پرداخت.

نیکدل ضمن تبریک فرارسیدن این مناسبت خجسته به نماز گزاران گفت: سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم، به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند؛ سلام بر شهدا!  و سلام بر وارثان شهدا که از همه وجودشان برای این کشور و میهن گذشتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز روز بسیار عزیز و بزرگی برای ماست، روزی که به نام شهید و شهیدان است؛ شهیدی که درس ایثار و شهادت را از قرآن، اهل بیت عصمت، خاندان رسالت و فرهنگ ایستادگی و مقاومت سرزمینش آموخته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه اذعان داشت: شهیدان قدرت بزرگ کشور و سرمایه اجتماعی ما هستند؛ شهیدان اول به کشور، نظام و امامشان اعتماد کردند؛ انسان نمی‌تواند در برابر عظمت پدران، مادران عزیز و بزرگوار شهدا با چه جمله و کلامی تشکر کند؛ این روحیه بالای این عزیزان است که آن شهید را ساخته است.

نیکدل بیان کرد: شهیدان ما راه دین، ایثار و فداکاری به ما آموختند و به ما آموختند که از کشور، اخلاق و دینمان حفاظت کنیم و در کنار رهبر عظیم الشان مان باشیم؛  شهدا به ما آموختند که وحدت و یگانگی داشته باشیم و ایران، ایران پرافتخار در منطقه و جهان باشد؛ در وصیت‌نامه‌های آنها هم نگاه کنید همین است؛ از اسلام، دین، کشور و امامشان حرف میزنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: بقای اسلام و مذهب شیعه، انقلاب اسلامی و کشور در حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب حسینی است و حفظ و ترویج این فرهنگ وظیفه همگانی است.

نیکدل در پایان از درگاه الهی برای مقام معظم رهبری سلامتی و طول عمر، برای شهدا علو درجات و برای جانبازان و ایثارگران سلامتی مسئلت کرد.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا