مزار شهدای بهشت سجاد در روز گرامیداشت شهدا، 22 اسفند، غبارروبی و گلباران خواهد شد

غلامرضا نیکدل، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه، در گفتگو با  پایگاه خبری تورنه، اظهار داشت: 22 اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دست توانمند و ید بیضایی حضرت امام راحل(ره)، بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، که به نام روز شهید نام گذاری شده و امسال به دلیل تقارنی فرخنده با 28 اسفند، روز جانباز، هفته ای با عنوان هفته ایثار و شهادت را ضمن عرض تبریک به خانواده های معظم و مکرم شهدا و جانبازان، گرامی میداریم.

وی در خصوص فعالیت های روز 22 اسفند تصریح کرد: در روز 22 اسفند و گرامیداشت روز شهدا، غبارروبی و گلباران مزار شهدای بهشت سجاد را خواهیم داشت؛ همانطور که در روز بزرگداشت مقام زن و مقام مادر، روز میلاد با سعادت بی بی دو عالم، حضرت فاطمه(س)، توفیق گلباران مزار مادران شهدا و در روز بزرگداشت مقام مرد و پدر، روز میلاد با سعادت امیرالمونین(ع)، توفیق گلباران مزار پدران شهدا را داشتیم.

نیکدل ادامه داد: به فضل و عنایت پرورگار و با کسب اجازه از مسئولین ستاد مبارزه با کرونا، دیدار و تکریم خانواده های شهدا و ایثارگر را در این ایام فرخنده ادامه خواهیم داد، همچنین زیارت پرفیض عاشورا در حسینیه شهدا در جوار گلزار شهدا برگزار خواهد شد. مسابقات ورزشی انفرادی، همچون فوتبال دستی، دارت، شطرنج و تنیس روی میز، برای جلوگیری از تجمع، با رعایت پروتکل های بهداشتی، به بهانه 22 اسفند و روز جانباز و بهره بری از انرژی مثبت این گردهمایی ها برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: ویژه برنامه ای در روز 22 اسفند، روز جمعه، در نماز جمعه شهرستان فیروزکوه، به منظور تجدید بیعت با آرمان های شهدا و امام شهدا، برگزار خواهد شد.

نیکدل با بیان اینکه ما در بنیاد شهید خدمتگزار عموم مردم فیروزکوه هستیم، اظهار داشت: مردم شهرستان فیروزکوه، بنیاد شهید را متعلق به خودشان بدانند چرا که عموما مردمی ولایت پذیر، صادق و شهید پروری هستند؛ قصور را بر ما ببخشند و رهنمود های خودشان را برای خدمت رسانی شایسته تر از ما دریغ نکنند.

رئیس بنیاد شهید ضمن قدردانی از مسئولین شهرستان تصریح کرد: در این راه پر فراز و نشیب، بخشداران بخش مرکزی و ارجمند، دهیاران و شوراهای روستاها، قوای انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران، فرماندار دلسوز شهرستان، نماینده مجلس پر تلاش و امام جمعه محترم شهرستان ولایتمدار فیروزکوه، با هدف اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز، جهادی و پا به رکاب و آماده برای خدمت رسانی، همواره در کنار بنیاد شهید هستند.

ویروس کرونا مانع خدمت رسانی نخواهد بود

وی با اشاره به وجود ویروس منحوس کرونا در یکسال اخیر افزود: ویروس کرونا نافی خدمت رسانی ما به خانواده های معظم شهدا نشده است؛ دراوج پیک کرونا، ارتباط و دیدارها به صورت تلفنی و یا حتی المقدور از طریق تماس های تصویری پابرجا بوده است؛ که در تحقق این اقدام، خواهران و برادران شهدا همراه و همقدم، برای هماهنگی و ایجاد ارتباط با والدین شهدا، ما را یاری رساندند. همچنین در بنیاد شهید به جهت حفظ و مصون ماندن سرمایه های با ارزشی چون خانواده های شهدا و ایثارگر، جانبازان و آزادگان، پروتکل های بهداشتی با دقت بیشتری رعایت میشود.

نیکدل با ابراز تاسف نسبت به از دست دادن برخی از والدین شهدا در 18 ماه گذشته بیان کرد: جای خالی این عزیزان، با کرامت، لطف وعنایت ویژه ای که نسبت به بنیاد شهید داشتند با هیچ چیز پر نخواهد شد و تنها غبطه و افسوس محروم ماندن از برکات معنوی حضور آنها باقی مانده است. خداوند رحمان به واسطه حضور شهدا در آسمان و بهشت، اعلی ترین جایگاه بهشت را به این عزیزان اختصاص خواهد داد.

 بنیاد شهید در راستای ارائه خدمات الکترونیکی، پیشرو است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فیروزکوه، در خصوص الکترونیکی شدن خدمات بنیاد شهید شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: شهرستان فیروزکوه جزو اولین شهرستان های برتر در الکترونیکی کردن پرونده های خانواده های شهدا و ایثارگر است.

وی ادامه داد: در شهرستان فیروزکوه 132 پرونده خانواده شهید داریم، از تعداد 500 شهید بزرگوار شهرستان، با توجه به اینکه تعدادی از خانواده های شهدای فیروزکوه، در استان مازندران، سمنان و یا برخی از شهرستان های همجوار سکونت دارند، تعدادی از پرونده های شهدای فیروزکوه دراختیار بنیاد شهید شهرستان های مذکور قرار دارد و از این جهت الکترونیکی کردن پرونده ها و خدمات، در انجام امور اداری آنها تسریع و تسهیل میبخشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فیروزکوه در راستای ارائه خدمات هر چه شایسته تر به خانواده های معظم شهدا بیان کرد: ما تلاش کردیم برای خدمات رسانی بهتر به خانواده های شهدا و ایثارگری که در فیروزکوه ساکن هستند و پرونده های آنها در اداره بنیاد شهید شهرستان های همجوار است و یا بالعکس، در کنار مکاتبات اداری و کاری، ارتباط دوستانه و صمیمانه تری با اداره بنیاد شهید سمنان، مازندران و شهرستان های استان مازندران برقرار کنیم و با استفاده از این روابط، در اداره امور، گام های بلند تری برداریم.

وی در خصوص راه اندازی سامانه پیامکی بنیاد شهید و امور ایثارگر بیان کرد: ما به سمت غیر حضوری کردن خدمات و دولت الکترونیک قدم برمیداریم تا عزیزانی که در نزدیک ترین فاصله مکانی به بنیاد شهید در فیروزکوه قرار دارند؛ همزمان با عزیزانی که در دور ترین نقطه شهرستان فیروزکوه و روستاها ساکن هستند، با استفاده از سامانه پیامکی در یک زمان و به یک اندازه از خدمات بنیاد شهید و امورایثار گران مطلع گشته و بهره ببرند.

نیکدل، عملکرد خود در شهرستان فیروزکوه را نقطه عطف کارکرد خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و افزود: با صفا ترین، قانع ترین، بزرگوارترین، متدین ترین و شاکر ترین خانواده های شهدای ایثارگری که در دوره ی خدمت بنده با آنها مواجه بودم در شهرستان فیروزکوه بودند و ما از آنها به خاطر اینکه نوکر و خادم خوب و درخوری نیستیم حلالیت میطلبیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت کاری موجود در بنیاد شهید شهرستان فیروزکوه، در کنار همت و همکاری سایر ادارات با بنیاد شهید از جمله شهرداری، با حضور بخشدارها و دهیارها، فرماندار محترم، امام جمعه محترم، شفاف سازی بیشتری از ساز و کار بنیاد شهید صورت میگیرد و خواسته ی به حق خانواده های شهدا، با ساماندهی گلزارشهدا و ایجاد کارگروه به امید خدا محقق می گردد.

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سنین پایین

رئیس بنیاد شهید فیروزکوه، با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سنین پایه کودکی و نوجوانی اذعان داشت: کانون های فرهنگی و فکری کودکان و نوجوانان، اولین مراکزی بود که در جهت ترویج فرهنگ ایثارو شهادت با آنها ارتباط گرفتیم. جانبازان و آزادگان با حضور در این مراکز و روایت هایی با زبان شیوا و شیرین کودکانه، دفاع مقدس و ایثار و شهادت را برای کودکان تبیین و تشریح کردند؛ ما نیز از کودکان خواستیم تا هر آنچه دریافت کرده اند را در قالب دلنوشته و نقاشی پیاده سازی کنند که از این حرکت آثار فاخر و ارزشمندی دریافت شد؛ حتی ما را به ذوق برپایی نمایشگاه واداشت.

نیکدل ادامه داد: در فضای مجازی با توجه به شیوع ویروس کرونا، در مناسبت های مختلف از جمله سالگرد شهادت سردار سلیمانی و هفته بسیج با برگزاری مسابقات فرهنگی کتابخوانی، دلنوشته و نقاشی، همچنین تهیه کلیپ و پیام صوتی فعالیت هایی در خصوص گرامیداشت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز صورت گرفت.

وی در پایان با اشاره به ارزش خدمت رسانی به خانواده های شهدا و ایثارگر، جانبازان و آزادگان بیان کرد: برکات معنوی خدمت رسانی به این عزیزان را به وضوح در زندگی شخصی و کاری خود مشاهده کردم و خدا میداند این نوکری را با هیچ فعالیت دیگری عوض نخواهرم کرد.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا