استقبال کم پیمانکاران از شرکت در مناقصه پروژه های عمرانی شهرداری / اجرای عملیات لکه گیری و آسفالت معابر پس از پروژه آب و فاضلاب شهری

به گزارش پایگاه خبری تورنه، شهاب غفاری، مسئول فنی و عمرانی شهرداری فیروزکوه اظهار داشت: برمبنای سرفصل و ردیف های عمرانی بودجه سالجاری شهرداری، پروژه هایی همچون جدول گذاری و تعویض جداول فرسوده، زیرسازی و آسفالت و لکه گیری معابرسطح شهر، احداث دیوارحائل سنگی، اجرای فاز ۳ کانال هدایت آب های سطحی شهرک کوهسار، فاز ۲ پارک حریم خطوط لوله نفت و گاز شهرک، پیاده روسازی معابر و همچنین کف سازی و آسفالت سایت مسکن مهر در دشت ناصر و چند پروژه عمرانی و خدماتی دیگر برای اجرا پیش بینی شده است.

غفاری ادامه داد: بر اساس آیین نامه مالی شهرداری ها و قوانین برگزاری مناقصات شهرداری جهت انتخاب و انعقاد قرارداد با پیمانکاران واجد شرایط، شهرداری نسبت به انتشار آگهی مناقصه در روزنامه های رسمی اقدام نمود.

وی در خصوص عدم اجرای برخی از پروژه ها گفت: تاکنون بیش از چهار مرحله آگهی مناقصه برای برخی از پروژه ها منتشر شده که متأسفانه در موعد مقرر هیچ یک از پیمانکاران ذیصلاح در این فراخوان حضور نیافته و اعلام آمادگی ننموده اند و مجدداً کلیه پروژه ها را برای چندمین بار آگهی مناقصه نموده که پس از انتخاب پیمانکار نسبت به شروع پروژه ها در سطح شهر اقدام خواهد شد.

مسئول فنی و عمرانی شهرداری فیروزکوه تصریح کرد: مشکل عدم استقبال و شرکت پیمانکاران در مناقصات پروژه های عمرانی مختص شهر و شهرداری فیروزکوه نبوده و در سطح برخی از شهرهای کشور و شرق استان، علی الخصوص در فیروزکوه به دلیل بعد مسافت وهمچنین نوسانات قیمت دستمزد و اقلام بیشتر از سایر شهرها بوده و همواره در طول سنوات گذشته، شهرداری جهت اجرای پروژه ها در چند مرحله مناقصات را برگزار نموده است.

غفاری اذعان داشت: با توجه به تأکیدات نماینده مردم شریف دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، اجرای پروژه فاضلاب شهری و همچنین اصلاح و توسعه شبکه آب سطح شهر به عنوان اولویت اصلی در دستور کار است.

وی افزود: مجوزات حفاری صادر شده و پروژه های آب و فاضلاب شهری در فاز نخست در محدوده سایت مسکن مهر، خیابان شهید فامیلی و همچنین خیابان پاسداران اجرا خواهد شد و تا شروع و اتمام پروژه ها در محدوده های یاد شده، امکان هرگونه آسفالت به دلیل دوباره کاری و پایمال شدن اعتبارات وجود ندارد.

غفاری در خصوص زمان انجام عملیات لکه گیری و آسفالت معابر سطح شهر خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی و برنامه ریزی انجام شده، پس از اتمام طرح مدنظر اداره آب و فاضلاب شهری، شهرداری در اسرع وقت نسبت به انجام عملیات اجرایی آسفالت در سطح شهر اقدام خواهد نمود.

مسئول فنی و عمرانی شهرداری فیروزکوه در پایان تسریع در اجرای پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب سطح شهر توسط اداره آب و فاضلاب شهری را خواستار شد و از عموم کسبه و شهروندان درخواست نمود با سعه صدر و همکاری وهمراهی همیشگی، اداره آب و فاضلاب و شهرداری را در اجرای برنامه های زیرساختی یاری رسانند.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا