امروز رسالت دانش‌آموزان و جوانان ما این است که در عرصۀ علم و پژوهش موفق باشند

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه در این برنامه گفت: بعد از انقلاب اسلامی که به عنوان معجزۀ قرن، دنیا را شگفت زده کرد، دشمنان در این تصور بودند که می‌توانند چند روزه کار انقلاب را تمام کنند؛ اما هرچه از دوران جنگ گذشت، به این نتیجه رسیدند که بهره‌ای جز ناکامی ندارند؛ از جمله در فتح خرمشهر در علمیات بیت‌المقدس، که خاک تصرف شده ما با رشادت و جانفشانی رزمندگان فداکار پس گرفته شد.

وی ضمن توصیه به نوجوانان برای مطالعۀ زندگی شهدا یادآور شد: در سال 67 ه. ش دشمنان برای بررسی علت ایستادگی ایرانیان کنفرانسی در اسرائیل برگزار کردند، در آن کنفرانس، یکی از متفکران برجسته دنیا، فوکویاما گفت “شیعه مثل پرنده‌ای است که در افقهای دوردست پرواز می‌کند، این پرنده یک بال سرخ دارد به نام مکتب عاشورا، شهادت‌طلبی و ایستادگی و یک بال سبز دارد به نام مکتب انتظار، عدالت‌خواهی و امیدواری به آینده و یک زرهی که از آن حمایت می‌کند به نام ولایت‌پذیری”.

امام جمعه فیروزکوه تاکید کرد: ما برای آماده کردن ایران اسلامی به منظور تحقق تمدن اسلامی و ظهر منجی عالم بشریت، خرمشهرها در عرصه‌های مختلف پیش رو داریم و اگر همان الگوی خرمشهر، یعنی مقاومت، جهاد و کوشش را در پیش بگیریم، قطعاً پیروزیم.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری در توصیه به دانش‌آموزان گفت: امروز رسالت دانش‌آموزان و جوانان ما این است که در عرصۀ علم و پژوهش موفق باشند، اولین توصیه از هفت توصیۀ رهبر انقلاب در بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی، توصیۀ به علم و پژوهش به عنوان آشکارترین وسیلۀ عزت و قدرت کشور است.

در این برنامه، آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس، مصطفی سالاریه ضمن تلاوت آیاتی از کلام‌الله در آغاز، به بیان خاطراتی از واقعه فتح خرمشهر و دوران دفاع مقدس پرداخت.

گفتنی است این برنامه به طور زنده در معرض دید عموم علاقه‌مندان در کانال اخبار آموزش و پرورش فیروزکوه و دیگر کانالهای منطقه و استان در شبکه اجتماعی شاد قرار گرفت.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا