بررسی مشکلات شهرک های صنعتی در سفر وزیر صمت به فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دین‌پرست، معاون اقتصادی وزیر، در سفر یک روزه خود به شهرستان فیروزکوه با همراهی سید احمد رسولی‌نژاد، نماینده مردم شریف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان فیروزکوه و حجت‌الاسلام حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه از شهرک صنعتی این شهرستان بادید کرد.

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با مشکلات مطروحه در این سفر بیان کرد: در شهرستان فیروزکوه یک طرح توسعه صنعتی به مسافت حدود ۲۰ هکتار در حال راه اندازی است؛ ما تلاش می کنیم تا زیر ساخت ها توسعه پیدا کند؛ سعی بر این است که مشکل آب را از سهمیه سد نمرود که در نزدیکی فیروزکوه است، تامین کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اذعان داشت: منطقه فیروزکوه از لحاظ سرمایه گذاری در بخش صنعتی مشکلی ندارد؛ چند واحد صنعتی در دماوند و فیروزکوه را بازدید کردیم که غیرفعال هستند؛ قطعاً پیگیر تسهیلات بانکی مدنظر شرکت ها خواهیم بود.

سید احمد رسولی نژاد، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، در خصوص مشکلات شرکت های صنعتی تصریح کرد: در تلاش برای برگزاری جلسات مفصلی با صاحبان کارخانه ها هستیم تا مشکلات بررسی و برطرف شود؛ قطعاً این سفر ها تشریفاتی نیست و ما به جد پیگیر مطالبات مردم و مشکلات گروه های مختلفی که در بحث تولید فعال هستند، خواهیم بود.

وی همچنین اذعان داشت: تخصیص زمین با تخفیف مناسب عاملی برای تشویق سرمایه گذاری شود؛ با موافقت وزیر محترم نیرو برای تخصیص آب از سد نمرود برخی از مشکلات مرتفع خواهد شد؛ بخشی از کارخانه های ما تعطیل یا نیمه فعال است که قوه قضاییه اقدامات خوبی را در این حوزه انجام داده است که بیش از ۲ هزار کارخانه نیمه فعال، فعال شد.

رسولی نژاد تاکید داشت: بیشترین مشکلات ما دستور العمل ها و بخشنامه های دولتی است که با لغو بسیاری از این بخشنامه ها تلاش می شود تا تولید و صادرات سرعت بگیرد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در پایان در خصوص عملی کردن شعار امسال خاطرنشان کرد: باید به جای شعار دادن باید اقدام عملیاتی انجام دهیم تا مردم آثار آن را ببینند.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا