جوابیه دفتر سید احمد رسولی نژاد به انتقاد طرح انتقال آب به سرخه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، در پی انتشار کلیپی مبنی بر سخنان نماینده محترم مردم رباط کریم، پرند و پاکدشت در نقد انتقال آب از فیروزکوه به سرخه، دفتر سید احمد رسولی نژاد، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، در جوابیه ای به توضیح و روشنگری در این خصوص پرداخت؛ جوابیه به شرح ذیل می باشد:

«با توجه کلیپ منتشر شده اخیر لازم می دانیم حقایقی رو بیان نماییم؛ اولاً موافقتنامه طرح انتقال آب به سرخه سمنان در سال های گذشته و در زمان نماینده وقت مبادله گردید و عملیات اجرائی آن در سال ۹۸ سرعت پذیرفت، پس از ادغام آبفای شهری و روستایی مسئولیت اجرای این طرح به آبفای استان تهران و مجری طرح آبفای شرق استان تهران واگذار گردید؛ با شروع اجرای لوله گذاری و سرعت انجام عملیات زمزمه های در میان مردم شریف شهرستان توسط برخی از افراد ناآگاه صورت پذیرفت مبنی بر متضرر شدن شهرستان و سکوت نماینده فعلی ( دکتر رسولی نژاد) در برابر انجام طرح مذکور! این در حالیست که بخشی از طرح که در ردیف پروژه های ملی بود اجرا و قرار بود به ۱۵ روستای شهرستان فیروزکوه نیز آبرسانی گردد. جلو گیری و ممانعت از اجرای این طرح به دلیل صرف هزینه بیت المال منطقی و عقلانی نبود. حال راه چاره چیست؟! سکوت که منجر به بدبینی مردم شود!!؟ یا ممانعت از اجرای طرح که باعث تضییع بیت المال گردد!!؟ راه حل دیگر استفاده از فرصت و گرفتن امتیاز برای شهرستان کم برخوردار فیروزکوه بود.

تخصیص بودجه برای بهبود آبرسانی به ۲۴ روستای تحت پوشش آبفای شهرستان فیروزکوه، اجرای طرح خط انتقال آب با قطر بالا به مخزن شهید پاک فیروزکوه برای خدمت رسانی بهتر به مردم، تخصیص بودجه و پیگیری طرح فاضلاب شهری که به علت نبود بودجه نیمه کاره مانده بود و هم اکنون در حال اجراست، تخصیص بودجه برای اصلاح شبکه آب با قدمت بالای ۱۵ سال در شهرستان فیروزکوه که هم اکنون در حال اجراست، سرعت بخشیدن به اجرای آبرسانی به ۱۵ روستایی که در طرح مذکور هستند، تقویت بدنه آبفای شهرستان برای خدمت رسانی بهتر و تحویل گیری روستا های غیر تحویلی و غیره از جمله مزیت های اجرای این طرح برای شهرستان فیروزکوه است؛  البته به گفته اکثر کارشناسان حوزه آب با توجه به خشکسالی های پیش رو در سالهای آتی اجرای این طرح فرصت مناسبی برای این شهرستان بوده زیرا اولویت آبرسانی در مرحله اول تامین آب روستاها و بخشی از آب شهر فیروزکوه بوده و مازاد به استان سمنان منتقل می گردد(به نام سرخه به کام فیروزکوه).

نکته پایانی اینکه هزینه انجام شده برای این طرح تا به حال ۸۷ میلیارد تومان بوده این در حالیست که بودجه مصوب برای اجرای خطوط انتقال آب و مخازن روستایی مبلغی بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان است یعنی ۶ میلیارد تومان بیشتر از هزینه انتقال آب به سمنان! کلیپ تقطیع شده سخنان اخیر نماینده محترم رباط کریم خود گواه بر این مهم است؛ پس باید به چنین اندیشه و آینده نگری آفرین گفت».

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا