پیامبر اسلام(ص) بالاتر از فرشتگانی همچون جبرئیل امین

حجت الاسلام محمد ابراهیم سراج، کارشناس مذهبی، در گفتگو با پایگاه خبری تورنه، در خصوص وجود معراج در پیامبران، تصریح کرد: در میان پیامبران الهی چندین پیامبر همانند، حضرت عیسی(ع) و حضرت عیسی(ع) بودند که معراج داشتند؛ ولیکن کامل ترین معراج برای نبی مکرم اسلام بود که عظمت وجودی پیامبر اسلام را نسبت به سایر انبیا بیشتر روشن می کرد.

وی همچنین بیان داشت: در بحث معراج ما مقام معنوی پیامبر اسلام(ص)را حتی بالاتر از فرشتگان، آن هم فرشتگان بزرگ مثل جبرئیل امین میبینیم.

این کارشناس مذهبی در ادامه افزود: زمانی که جبرئیل امین پیامبر(ص) را بدلیل معراج همراهی می کردند بعد از رسیدن به آسمان چهارم جبرئیل ایستادند و فرمودند:« من اجازه ورود به آسمان چهارم ندارم» پیامبر اکرم با قدرت و اذن خدای متعال راه آسمان چهارم را خود به تنهایی پیمودند.

حجت الاسلام سراج همچنین خاطر نشان کرد: همان طور که در اولین آیه سوره اسراء آمده است، سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ…لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا به این معنا که ما هیچ دسترسی به آن عالم نداریم.

وی در ادامه اظهار داشت: پیامبر(ص) عوالم پس از مرگ همچون جایگاه افرادی که از دنیا رفته بودند را دیده است.

این کارشناس مذهبی در پایان تاکید داشت: قرآن کریم می فرماید:« پیامبربیاید تا به عنوان نماینده نشانه های ما را از نزدیک دیده و به مردم انتقال دهد؛ هدف از معراج این است که حقایق پشت پرده و حقایق عالم غیب را بر مردم تبلیغ کند».

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا