زمان ایلکا، کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، زمان ایلکا، کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر فیروزکوه، تصریح کرد: من با اعتماد مردم فهیم و ارزشمند شهر فیروزکوه دوره اول، دوم و دوره پنجم به شورا راه پیدا کردم؛ با توجه به علاقه ای که به فعالیت های اجتماعی داشتم توانستم در این ادوار تجربیات بسیار خوبی را کسب کنم که این تجربیات ارزنده تبدیل به تخصص شده است؛ از اتفاقات مهم دوره پنجم توجه ویژه به درآمد پایدار و افزایش سرمایه شهرداری بود.

وی افزود: با توجه به بحران بوجود آمده و بیماری منحوس کرونا که بسیاری از اتفاقات اقتصادی دچار رکود شده بود، همت، همدلی و اتحاد اعضای شورای شهر باعث شد که ما نه تنها املاک و دارایی های شهرداری را نفروشیم بلکه در این شرایط خاص بخش های تجاری بسیار مناسبی را نیز ایجاد کنیم؛ این بخش ها درآمدزا و برای آینده شهرداری بسیار مفید خواهد بود و نقش اشتغالزایی بسیار خوبی برای جوانان داشت چون که پول پیش برای اجاره نمی خواست و اجاره قابل قبول هم داشت؛ این روند درآمد آینده شهرداری را اگر طرح های این چنینی که مجتمع تجاری در میدان معلم هم به زودی آغاز می شود، ادامه یابد در یک دوره 4 ساله شاید شهرداری بتواند در حوزه حقوق و دستمزد به استقلال مالی دست یابد.

ایلکا خاظرنشان کرد: یکی از اتفاقات مهمی که در پیشرفت هر شهر تاثیرگذار است، ایجاد خیابان و جاده های جدیدالاحداث است که به این موضوع فکر و اقدام کردیم؛ از دوره شورای چهارم تشکر می کنم که زحمت کشیدند بخشی از مسیر پایین دست خیابان پاسداران که از ابتدای بیمارستان شروع می شود و تا تأمین اجتماعی ادامه یافته و ادامه آن در سال های آتی انجام خواهد شد، باعث شده به موازات خیابان پاسداران ما مسیر جدیدی را داشته باشیم که گره گشای ترافیک شهری خواهد بود و در گسترش شهر بسیار تأثیرگذار است؛ در کنار این پروژه از خیابان شهید فامیلی مسیر جدیدی را طراحی کردیم که بخشی از کارها انجام شده و به شهرک ولیعصر(عج) و خیابان ادارات مرتبط خواهد شد و اگر این مسیر هم بازگشایی شود شهروندان به راحتی در شرایط ضروری می توانند از این خیابان استفاده کنند.

این کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر فیروزکوه بیان کرد: اتصال این معابر می تواند گره گشای ترافیک شهری باشد که این امر حمل و نقل را روان می کند و مردم به آرامش نسبی خواهند رسید؛ طرح و برنامه هایی که ما کاندیداها می توانیم بدهیم، یک طرح پیشنهادی است ولی عملیاتی و اجرایی بودن آن منوط به این است که این طرح ها به شورای شهر برود و رأی اعضا را داشته و با واقعیت های درآمدی شهرداری تطبیق داشته باشد؛ من 50 طرح می توانم ارائه دهم اما آیا این طرح ها با درآمد شهرداری فیروزکوه قابل اجرا است یا خیر؟ واقعیت های موجود می گوید طرح های شهرداری فیروزکوه بضاعت آن به اندازه 16-15 میلیارد است چرا که درآمد سالانه شهرداری فیروزکوه در سال جاری پیش بینی شده که قریب به 35 میلیارد باشد.

وی افزود:  14 میلیارد تا 15 میلیارد هزینه جاری است و 5 میلیارد بدهی ها است و 15 میلیارد باقیمانده را می توانیم طرح بدهیم که آسفالت، جدول، ساماندهی مزار و خیلی از کارهای جاری شهرداری باید در آن باشد که مشکلات زیادی را برای اجرای طرح ایجاد می کند؛ اما بنده برای شورای بعدی حتماً کارخانه آسفالت شهرداری که یکی از مهم ترین مسائل درآمدی شهرداری است و نیاز مبرم روزانه شهر است را پیگیری می کنم؛  فضای سبز را باید بتوانیم با همکاری و همدلی مردم توسعه دهیم. ما درخت میکاریم مردم نفت می ریزند و خشک می کنند چرا که دید جلوی مغازه وی را نگیرد. باید همدلی و همراهی در بخش فضای سبز داشته باشیم.

ایلکا اذعان داشت:  توسعه و احداث فرهنگسرا در شهر و نورپردازی برای زیباسازی محیط شهری از دیگر برنامه هایی است که قطعاً پیگیری خواهم کرد؛ طرح فاضلاب شهری یکی از مهم ترین ابزاری است که از منابع آب های زیرزمینی شهر حفاظت کرده و از آلودگی نجات می دهد. همه هماهنگ باشیم و به کمک همه نهادهای ذیربط، طرح فاضلاب شهری را در 4 سال آتی حتماً به نتیجه برسانیم؛ بخشی از دغدغه های جوانان و مردم شهر بیکاری بود. شورای پنجم از بدو ورود و بنده به خاطر شعار اشتغال جوانان به جد این موضوع را پیگیر بودیم که بخشی از شرکت های کلان و خرد را توانستیم با همت و حمایت و تشویق و ترغیب افراد بومی در شهرک های صنعتی مستقر کنیم.

این کاندیدای ششمین دوره شورای شهر فیروزکوه اظهار داشت: در حال حاضر به حول و قوه الهی نزدیک به 150 نفر از مردم شریف شهر که عمده جوانان هستند مشغول شدند و امیدواریم این روند در شورای بعدی، چه من حضور داشته باشم و چه دیگران باشند، ادامه یابد؛ در کنار این بخش جوانان عزیز می توانند به بخش گردشگری هم توجه کنند که در شهر فیروزکوه این بخش هم درآمدزا و هم قابل اجراست؛ تلاش بعدی شورای پنجم شیشه ای کردن شورای شهر و شفاف بودن آن بود. تمام تلاش این بود که همه ایام گزارش ها به شکل های مختلف به اطلاع مردم برسد و از ابزارهای متعدد اعم از فضای مجازی، نشریات، مجلات، روزنامه ها این گزارشات را به دست مردم رساندیم.

وی تاکید کرد: این بار هم انتظار همین است. برای این که از فساد قشر خاص جلوگیری شود و خدای ناکرده اجحاف به مردم نشود مصوبات دوره پنجم سمت و سوی مردمی داشت؛ قول می دهم اگر در شورای ششم باشم هم شفافیت را به اوج رسانده و هم مصوبات را به روز به اطلاع مردم برسانیم و هم اگر خدای ناکرده بخواهد قشری گری شود به شدت جلوی آن بایستیم و در خدمت مردم باشیم.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا