آمادگی دولت جهت واگذاری زمین برای ساخت مسکن جوانان در روستاهای شهرستان فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اعلام این خبر تصریح کرد: باتوجه به اینکه تامین مسکن در کل کشور برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می باشد این نهاد در راستای وظایف ذاتی و قانونی خود و در جهت تشویق و تسهیل ساخت و ساز مسکن روستایی در نظر دارد به افراد بومی متقاضی در روستاها زمین واگذار نماید.

وی افزود: در سال های اخیر موضوع تملک زمین در کل روستاهای شهرستان مطرح و در این راستا تاکنون تملکاتی نیز صورت گرفته است؛ حسب ضوابط، واگذاری زمین، مشروط به معرفی افراد از سوی شورای اسلامی روستا است و تنها به افراد بومی ساکن دائم روستا زمین واگذار می گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همچنین از ارائه تسهیلات ویژه جهت مقاوم سازی بافت مسکن روستائی خبر داد و اعلام کرد: باتوجه به منابع مالی که دولت در این خصوص پیش بینی کرده به افرادی که پروانه ساخت اخذ نمایند مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله تحویل داده خواهد شد.

صالحی خاطرنشان کرد: همچنین به افراد محروم ساکن روستا که توان مالی جهت تکمیل واحد مسکونی خود را ندارند مبلغ ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض تعلق خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا