اشباع بخش ایزوله تنفسی بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه/از نظر تست PCR در شهرستان مشکلی نداریم

سید عبدالمجید حسینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه در گفتگو با پایگاه خبری تورنه،گفت: ما در حال حاضر ۳۰ بیمار در بخش ایزوله تنفسی داریم؛ تقریباً بخش ایزوله تنفسی ما نزدیک به اشباع شده است، ۳۲ تخت و ۳۰ بیمار داریم.

وی تصریح کرد: داروهای کرونا بسیار کمیاب شده است، ما با همه تلاش خود داریم داروها را برای بیماران تهیه میکنیم؛ از شهروندان عزیز تقاضا داریم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

حسینی درخصوص وجود کرونا دلتا در شهرستان فیروزکوه، بیان داشت: مواردی از کرونا که در این موج در شهرستان فیروزکوه هم شیوع پیدا کرده، احتمالاً کرونای دلتا است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه گفت: تشخیص کرونای دلتا نیاز به توالی یابی دارد، هزینه توالی یابی خیلی گران تر از تست PCR است؛ چون هزینه توالی یابی ژنی بالا است بسیار سخت است که در هر جایی این کار را انجام‌ دهند.

حسینی خاطر نشان کرد: احتمال میدهیم موارد منفی PCR در این سویه ویروس بیشتر باشد؛ یک آمار کشوری باید باشد که‌ در این خصوص بتوان نظر داد، اما دکتر زالی هم گفتند، احتمال میدهیم موارد منفی تست PCR این نوع ویروس بیشتر باشد؛ ممکن است تست افراد منفی باشد اما علائم کاملاً کرونا است.

وی درباره بستری بیماران در بخش ایزوله تنفسی بیمارستان امام خمینی (ره) اذعان داشت: تقریباً همه کسانی که در بیمارستان بستری میکنیم ریه آنها درگیر است، اگر ریه های افراد درگیری کمی داشته باشد به آنها دارو سرپایی میدهیم.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه با اشاره به تست های راپید گفت: تست های رپید هم کمیاب شده بود، چند روز گذشته با آقای دکتر خدادوست معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تماس گرفتیم، لطف کردند موافقت کردند و ۳۰۰۰ تست به ما دادند، الآن از نظر تست رپید در شهرستان مشکلی نداریم.

حسینی تصریح کرد: داروها را هم داریم تامین میکنیم، با آقای دکتر مرتضوی معاون غذا و دارو دانشگاه تماس گرفتیم، ایشان هم لطف کردند مسیرهای خاصی برای ما باز کردند تا حتی با وجود بدهی به شرکت ها بتوانیم دارو ها را تهیه کنیم.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا