طرح مانا یک طرح اجتماعی محور نوجوانان است

به گزارش پایگاه خبری تورنه، ماندگار، کارشناس طرح مانا، در خصوص این طرح تصریح کرد: طرح مانا یک طرح اجتماعی محور نوجوانان است، که در سراسر ایران برگزار می شود؛ شهرستان فیروزکوه هم از این امر مستثنی نیست.

وی در ادامه افزود: بچه های نوجوان ۱۸-۱۵ سال را با فراخوان اینجا جمع می کنیم و گروه های ۶-۵ نفره از هر یک تشکیل می شود که این گروه ها اجتماعی از بچه هایی هستند که با یکسری مشکلات حاضر می شوند.

ماندگار همچنین خاطرنشان کرد: در ۱۳ جلسه ای که این طرح برگزار می شود یکسری آموزش های اجتماع محور ارائه می شود؛ به این شکل که بچه ها مهارت میان فردی، مهارت اجتماعی را می آموزند و این که چطور مسائل خود را متوجه شوند که در چه مسئله ای مشکل دارند و این که چطور آن مشکل را حل کنند.

کارشناس طرح مانا اذعان داشت: در این کارگاه ها با توجه به ابزارهای مختلف اعم از کاغذ دیواری، روزنامه دیواری و غیره این آموزش ها را انجام می دهیم و بچه ها با مشارکت یکدیگر مسائل خود را بررسی می کنند و با راهنما و مدرس راهنمایی می شوند و در نهایت به حل مسئله می رسند.

وی تاکید کرد: در پایان ۱۳ جلسه بچه ها به جایی می رسند که متوجه می شوند مسئله چیست و باید چطور آن را حل کنند؛ اگر جایی نیاز باشد مسئولی یا مدیری حضور یابد، از مسئول مربوطه دعوت می کنیم که برای حل مشکل بچه ها اقدام نمایند.

ماندگار همچنین اشاره داشت: این طرح به صورت مستمر همه ساله با استقبال مردم اجرا می شود و مختص هفته بهزیستی نیست؛ در شهرستان فیروزکوه دو بار این طرح اجرا شده است.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا