دستگیری متخلفین و صیادان غیر مجاز پرنده در شهرستان فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، داریوش فرخی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه با اعلام این خبر تصریح کرد: طی روزهای گذشته مامورین یگان حفاظت شهرستان فیروزکوه در حین گشت و کنترل مناطق موفق به دستگیری سه گروه صیاد غیر مجاز پرنده و همچنین متخلفین دارای سلاح غیر مجاز شدند که از متخلفین تعدادی دام و قفس و همچنین حدود ۵۰ قطعه سهره و همچنین دو قبضه سلاح کمرشکن غیر مجاز کشف و ضبط گردید.

وی در ادامه تاکید کرد:: با توجه به اینکه هیچ گونه مجوزی مبنی بر شکار و صید در استان تهران صادر نشده است از شهروندان محترم خواهشمند است درصورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را با شماره ۰۲۱۷۶۴۴۲۱۲۵ اطلاع رسانی نمائید.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه همچنین در خصوص ثبت و ضبط تصاویر حیات وحش این شهرستان، بیان داشت: اخیراً مسئول سرمحیط بانی انزها با تهیه و نصب دوربین تله ای در نزدیکی اّبشخور حیات وحش در پناهگاه حیات وحش کاوه ده موفق به تهیه عکس های عالی از گونه های متفاوت حیات وحش مخصوصأ پلنگ که یکی از خاص ترین و با ارزش ترین گونه جانوری می باشد، شد.

فرخی همچنین خاطرنشان کرد: منطقه پناهگاه حیات وحش کاوه ده از سال ۱۳۷۰ منطقه شکار ممنوع اعلام شد و بعد از گذشت حدوداً ۲۸ سال با تلاش ها و زحمات زیادی نهایتاً در سال ۱۳۹۸ با وسعت تقریبی ۷۶۹۰۰ هکتار به عنوان پناهگاه حیات وحش در شورایعالی محیط زیست مصوب شد.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا