هزینه مدیران بومی نسبت به غیر بومی کمتر است/برگزیدن نیرو بومی در شرایط یکسان به نفع شهرستان است

زمان ایلکا رئیس سابق شورای شهر فیروزکوه در گفتگو با پایگاه خبری تورنه، گفت: برای انتخاب یک مدیر ابتدا باید شرایط مدیران بررسی شود، بنده معتقد هستم برای انتخاب یک مدیر تخصص مهم است که حرف اول را میزند، در کنار تخصص “تجربه” میتواند بسیار موثر باشد، به اعتقاد من سومین مورد “پاک دستی و خدا محور بودن” آن مسئول است که بساری مواقع این امر میتواند کمک حال شهر باشد.

وی تصریح کرد: “حسن شهرت” و “مردمی بودن” هم در مسئولیت حرف برای گفتن دارد، این دو مورد بیشتر شامل افراد بومی میشود زیرا برای انتخاب یک مدیر از افراد غیر بومی خیلی نمیتوانیم مردمی بودن و حسن شهرت آنها را مد نظر قرار دهیم.

ایلکا در ادامه اذعان داشت: خوشبختانه فرمانداران و نماینده های مردم در مجلس شورای اسلامی به دلیل مسئولیتی که دارند در بحث انتخاب مدیر ورود میکنند، به نظر بنده باید به این چند موضوع توجه کنند، و اگر میخواهند گرایش سیاسی شخص را لحاظ کنند بحث جدایی است، اما اینها عمده مباحث و مسائلی است که میتواند موثر باشد.

رئیس دوره پنجم شورای اسلامی شهر فیروزکوه با بیان اینکه نیروهای بومی دلسوزتر هستند، گفت: وقتی بخواهیم نیرو بومی و غیر بومی را مقایسه کنیم اگر شرایط تخصص، تجربه، پاک دستی و … برای هر دو نیرو برابر باشد به اعتقاد من قطعا بومی ها دلسوزتر هستند، این ذاتی است که همه ما داریم، زمانی که بخواهیم برای مباحث و مسائل شهر خود کاری انجام دهیم، به دلیل دلسوزی و تعلق خاطری که وجود دارد قطعا دلسوزی بیشتر است و این تعلق و دوست داشتن ما باعث میشود که خدمت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر ما تخصص، تجربه و پاک دستی را در شرایط یکسانی از دو نیرو بومی و غیر بومی داشته باشیم، باید سراغ نیرو بومی برویم؛ حضور نیرو بومی در منطقه به صورت دائمی خواهد بود و رفت و آمدی وجود نخواهد داشت، نکته بعدی که میتواند تاثیرگذار باشد این است که نیرو بومی نسبت به شرایط و افراد و اشخاص شناخت کامل دارد و به دلیل شناختی که نسبت به افراد دارد میتواند افراد را در مراجعات، بهتر پذیرش کند.

ایلکا افزود: همچنین هزینه بومی ها نسبت به غیر بومی کمتر است، غیر بومی ها امکاناتی را میخواهند اما وقتی نیرو، بومی شهر ما باشد این امکانات را نمیخواهد و دلسوزی نیرو بومی تاثیرگذار تر است.

رئیس سابق شورای شهر فیروزکوه بیان داشت: به اعتقاد من اگر شرایط ذکر شده، برای دو نیرو بومی و غیر بومی یکسان باشد، برگزیدن نیرو بومی به نفع شهرستان است؛ مگر اینکه ما شرایط یکسان را نداشته باشیم، یعنی نیرو بومی آن تجربه و تخصص را نداشته باشد یا خدایی نکرده همچنان به دلیل عدم اطلاع این نیرو نسبت به قضایا بخواهیم ترویج دهیم و این نیرو را انتخاب کنیم آسیب است و قطعا نتیجه نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا