بهترین مرگ، مرگ شهادت است/ اگر میخواهیم در رکاب امام حسین (ع) باشیم باید حسینی زندگی کنیم

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در یادواره شهدا روستای اهنز گفت: حضرت امام (ره) فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، ما هرچه داریم از همین عزاداری ها و عرض توسل ها به اهل بیت (ع) است؛ ما باید به خود افتخار کنیم که چنین مکتبی داریم.

وی خاطر نشان کرد: خواهران ما باید به خود ببالند که پیرو حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) هستند، برادران ما باید به خود ببالند که پیرو امام حسین (ع) هستند و جوانان ما که پیرو حضرت علی اکبر (ع) هستند؛ اگر ما توانستیم انقلاب کنیم و توانستیم در برابر تمام ظلم بایستیم به برکت مکتب عاشورا بود.

حجت الاسلام حیدری افزود: شهید سلیمانی فرمود ما ملّت امام حسین (ع) هستیم؛ ما چنین مولفه های قدرت داریم، درود و سلام خدا بر شهدای عزیز ما، شهدایی که راه امام حسین (ع) را رفتند.

امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه اگر جوانان میخواهند راه شهدا را بروند باید حسینی زندگی کنند، اذعان داشت: بهترین مرگ، مرگ شهادت است؛ جوانان ما اگر میخواهند راه شهدا را بروند باید حسینی زندگی کنند، ما اگر میخواهیم ببینیم در رکاب امام حسین هستیم باید ببینیم که چطور زندگی میکنیم.

وی تصریح کرد: کسانی که در صف مقابل امام حسین (ع) ایستادند کسانی بودند که شیطان بر آنها مسلط شد، یاد خدا را فراموش کردند لذا مقابل آن حضرت ایستادند.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره کینه و اختلاف یکی از وسیله های شیطان برای نفوذ، افزود: شیطان دشمن قسم خورده ما است، یکی از هربه های مهم شیطان این است که _قرآن میفرماید_ شیطان برای تسلط بر بنی آدم تلاش میکند بین انسان ها کینه و اختلاف بیندازد.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: کینه و اختلاف وسیله شیطان برای نفوذ است، اختلاف و کینه انسان را بدبخت میکند؛ خدایی نکرده بین دو فامیل قطع رحم اتفاق می افتد و قطع رحم سبب کوتاهی عمر میشود.

وی در ادامه گفت: در روایات داریم مردم به علت گناه بیشتر از دنیا میروند تا با عجل طبیعی، عجل طبیعی عجل حتمی است اما یک عجل داریم که عجل غیر حتمی است که به اعمال ما بستگی دارد.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: کینه انسان را به جایی میرساند که انسان در مقابل ولّی خدا بایستد؛ مجلس امام حسین (ع) بسیار ارزش دارد، ما در مجلس امام حسین (ع) علاوه بر اینکه اشک میریزیم، از امام حسین (ع) و کربلا هم باید درس بگیریم.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: انسان اگر میخواهد وارد بهشت شود و اگر میخواهد در سپاه ابا عبدالله الحسین باشد باید کینه را از دل خود بیرون کند، کسانی که مقابل ابی عبدالله (ع) ایستادند از پدر ایشان امیرالمومنین (ع) کینه داشتند.

وی اظهار داشت: اگر میخواهیم حسینی زندگی کنیم و راه شهدا را برویم باید هر روز به خود یادآوری کنیم آیا ما در صف امام حسین (ع) هستیم یا خدایی نکرده در صف مقابل آن حضرت قرار داریم؟

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا