راه‌اندازی سیستم هوشمند و یکپارچه شهرسازی در شهرداری فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، جعفر پرج، سرپرست شهرداری فیروزکوه، در اولین روز هفته دولت از راه‌اندازی سیستم هوشمند و یکپارچه شهرسازی در شهرداری فیروزکوه خبر داد و تصریح کرد: برابر تکالیف قانونی و پیگیری های مکرر استانداری تهران و نظام مهندسی ساختمان و به منظور هوشمندسازی، کاهش بروکراسی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی در پرونده‌های ساخت و ساز و نوسازی مستحدثات شهروندان، سیستم یکپارچه هوشمند شهرسازی شهرداری فیروزکوه به بهره برداری رسید.

مدیریت شهری فیروزکوه با اشاره به اجرای طرح مذکور از ۲۳ مردادماه سالجاری، گفت: سیستم جامع شهرسازی شهرداری، این قابلیت را دارد که فرآیندهای ثبت درخواست شهرسازی و دریافت پاسخ های مربوطه به صورت الکترونیکی انجام شود.

پرج با اشاره به فرآیند ثبت درخواست‌ها و امورات استعلامات پرونده حوزه شهرسازی، اظهار داشت: این طرح همانند سایر شهرداری های سطح استان، اکنون در شهرداری فیروزکوه اجرا می‌شود و شهروندان برای این کار می‌توانند به دفتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

سرپرست شهرداری فیروزکوه با اشاره به اینکه طبق هماهنگی های به عمل آمده و ویژگی های نرم افزار امکان ثبت حضوری درخواست‌ها و استعلامات شهرسازی در شهرداری‌ وجود ندارد، افزود: وقتی شهروند درخواست را در سامانه پیشخوان دولت ثبت کند این درخواست به سیستم اتوماسیون یکپارچه شهرداری منتقل شده و بر حسب نوع درخواست، پرونده برای بازدید و طی ادامه مراحل در دستور کار حوزه شهرسازی شهرداری قرار می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تمام فرآیندها به صورت پیامکی به مالک اعلام می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اقدامات قبلی، فیش عوارض می‌تواند از طریق درگاه های بانکی، به صورت الکترونیکی پرداخت شود.

پرج با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد مراجعه شهروندان به شهرداری به امور شهرسازی مربوط می‌شود، اضافه کرد: برای کاهش این فرآیندها در سال گذشته نشست های متعددی با کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات استانداری، نظام مهندسی ساختمان و سازمان های ذیربط داشتیم، یکی از ویژگی های این سامانه ارسال دستور نقشه و امورات مربوط به نظام مهندسی به صورت الکترونیکی است که آن هم به سیستم اتوماسیون متصل شده است.

سرپرست شهرداری فیروزکوه بیان داشت: با این اقدام، بسیاری از رفت و آمدهای متعدد شهروندان به شهرداری و نظام مهندسی کاهش پیدا کرده و فرآیند انجام امورات و زمان اقدامات به صورت شفاف قابل مشاهده و پیگیری است.

وی  در پایان تاکید کرد: کلیه موارد مربوط به درخواست پروانه، گواهی عدم خلاف، پایان کار و استعلامات بانکی، دفاتر اسناد رسمی، بنیاد مسکن و … به دفتر پیشخوان دولت واگذار شده است.

 

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا