شرط مدیریت «تعهد» و «تخصص» است/ مدیر بومی قاعدتاً باید دلسوز تر باشد

حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در گفتگو با پایگاه خبری تورنه، تصریح کرد: شرایط اصلی برای یک مدیر همان تعهد، تخصص و دلسوز بودن و مردمی بودن است.

وی درخصوص انتخاب مدیر بومی اظهار داشت: بومی بودن یک مدیر میتواند از این حیث مزیت باشد که افراد بومی ممکن است نسبت به شهر خود تعهد بیشتر داشته، دلسوزتر باشد و زمان بیشتری بگذارد.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: البته ممکن است اینطور هم نباشد، ممکن است یک فرد غیربومی وقت بیشتری بگذارد؛ لذا بومی بودن ملاک اصلی نیست.

حجت الاسلام حیدری افزود: وقتی کسی قدرت و توانمندی دارد اشکالی ندارد خود را در معرض مسئولیت قرار دهد، و خوب است این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به شرایط اصلی انتخاب یک فرد برای منصب مدیریتی، بیان داشت: دو شرط اصلی برای قبول و همچنین سپردن مسئولیت به یک شخص، “تعهد” یعنی دلسوز برای مردم و مردمی بودن، دست‌پاک بودن، کم‌کار نبودن و اهل خیانت نبودن و “تخصص” یعنی مدیر ماهر و کار بلد بودن است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه گفت: بومی بودن میتواند باعث شود که فرد بیشتر در زمینه تعهد نقش ایفا کند اما بومی بودن شرط اصلی نیست، اینطور نیست که کسی بومی باشد حتماً تعهد بیشتری داشته باشد، اتفاقاً ممکن است بالعکس، افرادِ غیر بومی باشند که تعهد بیشتری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: قاعدتاً فرد بومی باید تعهد بیشتری داشته و دلسوزتر باشند اما اینطور نیست که امرِ تعهد کلیّت داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا