نحوه تمدید و امانت گرفتن کتاب در شرایط کرونایی

سید محمدحسن حسینی، رئیس اداره کتابخانه های فیروزکوه در گفتگو با پایگاه خبری تورنه، در خصوص بحث تمدید کتاب های به امانت گرفته شده و همینطور نحوه به امانت گرفتن کتاب ها گفت: با توجه به شرایط ویژه کرونایی که در کشور درگیر آن هستیم، برای پاسخ گویی به نیاز اعضای کتابخانه های عمومی در ایام محدودیت های کرونایی، طرح “پیک کتاب” در کتابخانه های عمومی شهرستان جهت تسهیل در امر دریافت و بازگرداندن  کتب در نظر گرفته شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: در این طرح اعضای کتابخانه ها می توانند کتب مورد نیاز خود را در سامانه www.samanpl.ir جستجو نموده و مشخصات کتب درخواستی را به همراه شماره عضویت خود از طریق پیامک یا پیام رسان بله به شماره ۰۹۲۱۴۹۵۳۱۶۱ ارسال نمایند؛ درخواست متقاضیان توسط همکاران کتابخانه های عمومی در بسته بندی های بهداشتی آماده و در یک روز هفته که معمولا سه شنبه ها صبح می باشد، درب منزل به صورت رایگان تحویل اعضا خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: هر عضو می تواند تا ۳ نسخه کتاب با مهلت امانت یک ماه دریافت نماید؛ همچنین اعضا میتوانند جهت برگشت کتابی که قبلا به امانت برده شد، کلمه “بازگشت + شماره عضویت” را در سامانه ارسال کنند.

حسینی همچنین در خصوص تمدید کتب اشاره کرد: هر کتابی که از کتاب خانه های شهرستان به امانت گرفته میشود به مدت یک ماه به صورت خودکار تمدید میشود. و نیازی به مراجعه حضوری برای تمدید کتب نیست. همچنین در حال حاضر محدوده خدماتی این طرح شهرهای فیروزکوه و ارجمند می باشد.

وی با توجه به شرایط ویژه کرونایی اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا هیچ کدام از کتابخانه های شهرستان به صورت حضوری فعالیت ندارند و هرگونه فعالیت حضوری منوط به مجوز ستاد مقابله با کرونا می باشد از این رو از اعضای محترم کتابخانه های شهرستان درخواست دارم تا با مراجعه به سایت ذکر شده و به صورت غیر حضوری فعالیت های خود را جهت دریافت و یا سایر اقداماتی که مربوط به کتابخانه های عمومی میشود، انجام دهند.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا