اثبات اوج مظلومیت امام حسین (ع) در وجود مبارک حضرت رقیه(س)

حجت الاسلام سعید نجفی کارشناس مذهبی، در گفتگو با پایگاه خبری تورنه، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت رقیه (س)، گفت: یکی از دختران سید الشهدا (ع) رقیه خاتون بوده، رقیه از “رُقی” به معنای بالا رفتن و ترقی گرفته شده است.

وی تصریح کرد: آنطور که مشخص است اسم رقیه لقب آن حضرت می‌باشد، در حقیقت نام حضرت رقیه سلام الله علیها فاطمه معروف به فاطمه صغری بوده و نام مادر حضرت رقیه، خانم با فضیلتی به نام امّ اسحاق بوده است.

حجت الاسلام نجفی بیان داشت: لذا اگر گاهاً در منابع تاریخی ما درباره نام حضرت رقیه (س) با شک و تردید سخن میگویند به این دلیل است که نام اصلی ایشان رقیه نبوده بلکه لقب آن حضرت است و نام ایشان فاطمه صغری بوده است.

وی گفت: ما در روایت هم داریم که حضرت سید الشهدا علیه السلام به دلیل علاقه‌ای که به پدر بزرگوار و مادر گرامی خود داشتند، نام همه فرزندان پسر خود را علی و نام همه فرزندان دختر خود را فاطمه نامگذاری میکردند.

کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: بنا بر این ان شاءالله ما هم به این نکته توجه داشته باشیم که در نامگذاری فرزندان خود، اگر مطیع و علاقه‌مند به سید الشهدا علیه السلام هستیم، نام‌های فاطمه و علی که امام حسین (ع) به آنها حساس و علاقه‌مند بوده، برای فرزندان خود انتخاب کنیم.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به موضوع تشکیک وجود مبارک حضرت رقیه (س) اذعان داشت: این موضوع به فشار حکومت بنی امیه بر سیره نویسان بر می‌گردد؛ حکومت بنی امیه سیره نویسان را تحت فشار قرار میداد که تا جایی که امکان دارد نامی از فرزندان امام حسین (ع) بر قلم نیاورند، زیرا باعث رسوایی و جنایت بنی امیه میشود که بعداً دنیا این حکومت را قضاوت می‌کند‌.

وی افزود: در لشکرکشی‌هایی که زمان قوم مغول انجام شده بود و همچنین کتابخانه‌های مخصوصاً شیعه را به آتش کشیده بودند، آن منابع اصیل شیعه را از بین بردند لذا دست ما از آن منابع کوتاه شده و بعضی منابع را هم حتی به تاراج بردند.

کارشناس مذهبی گفت: مطلبی که درسی برای امروز ما باشد، همان سخن معروف “کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا” است، یعنی این جریان برای همیشه بوده و در آینده هم ادامه دارد؛ امروز مشاهده میکنیم که تکفیری‌ها و افراطی‌ها، کسانی که به نام اسلام جنایت‌هایی میکنند _کشتن انسان‌های بی گناه، به اسارت بردن زنان و کودکان_ اینها همان شجره خبیث یزید، عُمر سعد و شمر هستند.

وی بیان داشت: خدا شهید مطهری رحمت الله علیه را رحمت کند، این استاد فرزانه فرموده بود که شمر و یزید ۱۴۰۰ سال پیش به درک واصل شدند، بیاییم شمر‌ها و عُمر سعدهای زمان خود را بشناسیم؛ این موضوعات نشان میدهند که امروز هم عُمر سعدها و شمرها هستند.

حجت الاسلام نجفی خاطر نشان کرد: ما باید درس بگیریم، که مبادا ۱۴۰۰ سال پیش که دختر سه ساله ابی عبدالله گرفتار بیابان‌ها شده و آن همه رنج‌ها و مصیبت‌هایی که به خاندان عصمت و طهارت وارد شد، خدایی نکرده در آینده مردان و زنان ما مخصوصاً بچه‌های ما گرفتار آن رنج‌ها و مصیبت‌ها شوند.

کارشناس مذهبی در ادامه عنوان کرد: مسئله‌ای که درباره شخصیت حضرت رقیه سلام الله علیها قابل توجه است، اثبات اوج مظلومیت امام حسین (ع) در وجود حضرت رقیه (س) می‌باشد.

وی تصریح کرد: آن اسارت دختر سه ساله، اذیت کردن و کتک زدن ایشان، آزار دادن و آخر الامر سر بریده پدر بزرگوار، آن پیشانی شکسته و سری که با خون بدن خضاب شده است مقابل دختر سه ساله امام حسین (ع) قرار میدهند و وقتی دختر، این سر مبارک را می‌بیند دق میکند و به شهادت میرسد.

کارشناس مذهبی اذعان داشت: در همان شب _که شب پنجم ماه صفر باشد_ در همان خرابه‌های شام و نزدیکی مسجد اموی‌، وجود مبارک حضرت رقیه سلام الله علیها را به خاک میسپارند.

حجت الاسلام نجفی درباره مرقد مطهر حضرت رقیه (س) عنوان کرد: امروز مرقد مطهر حضرت رقیه (س) به یک مرکز برای تبلیغ شیعیان و همچنین رسوایی جنایت بنی امیه و کسانی که در مسیر بنی امیه هستند، تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: این امر درس بسیار بزرگی است و مرقد مطهر حضرت رقیه (س) یک پایگاه بزرگ برای تبلیغ و روشنگری برای جنایات ظالمین، کفار و افراطی‌ها و کسانی که جنایت میکنند است.

کارشناس مذهبی در ادامه با اشاره به اسنادی که در آنها درباره وجود مبارک حضرت رقیه (س) سخن گفتند، افزود: سید ابن طاووس در کتاب لُهوف نام حضرت رقیه (س) را آورده است و همچنین در کتاب معالی السبطین مرحوم حائری هم اشاره شده است که امام حسین (ع) در کربلا یک دختر صغیره‌ای داشت که نام او رقیه بود و سه سال بیشتر نداشت.

حجت الاسلام نجفی تصریح کرد: در جریان خداحافظی سید الشهدا در کربلا، در مقتل‌ها نقل شده است که امام حسین (ع) وقتی نام زینب کبری (س) و سکینه را می آورد، بعد از آن نام فاطمه یا حتی رقیه را هم می آورد؛ و حتی نقل شده که سید الشهدا به حضرت زینب (س) سفارش حضرت رقیه (س) را هم میکند.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا