واکسیناسیون ۲۱ هزار نفر در شهرستان فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سید عبدالمجید حسینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه درباره وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان فیروزکوه، گفت: تعداد بیماران بستری در بخش ایزوله تنفسی که بیماران کرونایی تلقی میشوند در چند روز اخیر کاهش پیدا کرده است، که این ناشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان و رعایت فاصله اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: در اینجا تقاضا دارم اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرید و یا از انجام این کار دچار خستگی نشوید زیرا اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، دوباره با افزایش تعداد بیماران مواجه خواهیم شد و همچنین همکاران ما دچار خستگی و فرسودگی خواهند شد؛ ان شاءالله با رعایت پروتکل‌ها، این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه درباره روند واکسیناسیون در این شهرستان بیان داشت: امر واکسیناسیون در شرایط فعلی در شهرستان فیروزکوه بالاتر از شرایطی که نسبت جمعیتی ما می‌باشد انجام شده است، که تا روز گذشته ۲۱ هزار نفر در مرحله اول و دوم یا در مرحله دوم واکسینه شدند و این روند به سرعت ادامه دارد.

حسینی عنوان کرد: در دو ماه اخیر، بعضی از مراکز که ممکن بود واکسن نداشته باشند، ما با برنامه ریزی که انجام شد و همکاری که معاونت محترم بهداشت دانشگاه شهید بهشتی داشتند، در تمام زمان‌ها توانستیم واکسیناسیون را ادامه بدهیم و در این مدت تزریق واکسن برای ساکنین فصلی شهرستان هم انجام شد.

وی افزود: اما با توجه به اینکه جمعیت ساکنین فصلی _تابستانه_ شهرستان فیروزکوه چند برابر ساکنین دائمی شهرستان است، درخواست افزایش سهمیه واکسن دادیم که پیگیری این کار توسط نماینده محترم شهرستان‌ فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی انجام شد و سهمیه بیشتری به ما تخصیص پیدا کرد.

حسینی درباره تزریق واکسن‌های ۱۰ دوزی اذعان داشت: در این خصوص اگر ۱۰ نفر از مردم برای دریافت واکسن حضور داشته باشند در این صورت ما میتوانیم ویال واکسن را باز کنیم و واکسن‌ها باید در همان زمان حداکثر یک ساعت تزریق شوند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه تصریح کرد: این ۲ واکسن ۱۰ دوزی هم به دلیل اینکه تعداد افراد کافی نبوده است، فعلاً برای تزریق در نوبت دوم واکسن به ما تخصیص داده شده است.

حسینی در ادامه گفت: بنا بر این لازم است عزیزانی که در نوبت دوم هستند، زمانی که با این عزیزان تماس گرفته میشود تشریف بیاورند یا افرادی که میدانند نوبت دوم آنها است، با یکدیگر هماهنگ کنند و ۱۰ نفر با به مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند که اینطوری موجب معطلی خود افراد هم نشود و ما بتوانیم سریع واکسن را تزریق کنیم.

وی بیان کرد: امیدوارم این ۲ واکسن هم به زودی با میزان بالایی به دست ما برسد که بتوانیم هم در نوبت اول و هم در نوبت دوم تزریق کنسم که دیگر این معطلی را هم نداشته باشیم.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه اظهار داشت: از همکاران خود که در مراکز واکسیناسیون _در شهرستان فیروزکوه، بخش ارجمند و روستاها_ حضور دارند که امر واکسیناسیون را با سرعت، با دقت و مرتب انجام میدهند تشکر و قدردانی میکنم.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا