وظیقه ذاتی هر مسئول در نظام اسلامی توجه ویژه به مسئله فرهنگ است

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان، ضمن عرض تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی است تا بعضی از مسائل مرور و به آن توجه شود، ما در نظامی هستیم که این نظام بر اساس تعالیم و دستورات اسلامی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر وصیت نامه شهدا را مشاهده کنیم معلوم است برای چه رفتند و حضرت امام (ره) هم فرمودند که ما برای چه انقلاب کردیم؛ اینطور نیست که ما بعد از گذشت چند سال اینها را فراموش کنیم که این عزیزان برای چه رفتند.

حجت الاسلام حیدری افزود: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند که شهدا مثل ستارگانی می مانند که با اینها انسان میتواند راه را بشناسد؛ این انقلاب شکل گرفت برای اینکه زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) شود.

امام جمعه فیروزکوه درباره توجه به مسئله مهم فرهنگ در کنار توجه به دیگر مسائل، بیان داشت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در زمینه اقتصاد و معیشت مردم پیش آمد، طبیعی است که رهبر معظم انقلاب اولویت مهم کشور را مسائل اقتصادی و معیشتی بیان کند؛ اما این امر به آن معنا نیست که اقتصاد و معیشت بر فرهنگ اولویت دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که مقام معظم رهبری بارها فرمودند اصل فرهنگ است، و نیاز ما به فرهنگ مانند نیاز ما به اکسیژن است، لذا وظیفه ذاتی هر مسئول در نظام اسلامی این است که به مسئله فرهنگ توجه ویژه کند.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: امروزه ما فرهنگ ایثار و شهادت را درست ترویج نکرده ایم؛ چه عاملی باعث شد که ما در هشت سال دفاع پقدس پیروز میدان باشیم؟ آیا غیر از عنصر فرهنگ و ایمان و باور بود؟ اینها برگ برنده ما بود، اگر ما بخواهیم اینها را از دست بدهیم، به جامعه بی توجه باشیم و فرهنگ جهاد و ایثار را ترویج نکنیم.

امام جمعه فیروزکوه گفت: هر چه پُل و جاده بسازیم و اقتصاد و معیشت را درست کنیم، به تعبیر حضرت امام این اقدامات پوچ و پوک و میان تُهی است، فایده ای ندارد.

وی عنوان کرد: در دفاع مقدس با حضور مردم پیروز میدان شدیم و مردم پای صحنه بودند، زیرا روحیه انقلابی و جهاد داشتند، مادران و پدران شهدا فرزندان خود را با اقبال و اشتیاق به جبهه ها می فرستادند زیرا به فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت باور داشتند.

حجت الاسلام حیدری افزود: اگر امروز میبینیم که بعضی چیزها کمرنگ میشود به دلیل این است که کوتاهی شده و خوب ترویج نشده است، وگرنه مردم پای کار هستند.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: اگر سخن مقام معظم رهبری روی زمین می ماند به دلیل کم کاری ما است، وگرنه اگر فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد در جامعه نهادینه شود دشمن هیچ غلطی نمیتواند بکند، البته امروز هم ما نسبت به زمان جنگ خیلی قوی هستیم.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: ما باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تلاش و تدبیر کنیم، اگر ما امروز از تجربه دوران دفاع مقدس بهره ببریم قطعاً در همه عرصه ها موفق خواهیم بود.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا