خشک کردن درختان با مواد شیمیایی جریمه دارد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، خانم باطبی، مسئول فضای سبز شهرداری فیروزکوه ضمن بازدید از فضای سبز بلوار امیری فیروزکوهی تصریح کرد: نگهداری فضای سبز و آبیاری درختان به صورت منظم در حال انجام است و متأسفانه برخی از افراد با ریختن مواد شیمیایی موجب خشک شدن درختان و فضای سبز می شوند؛ عده‌ای پای درخت مواد شیمایی مثل نفت، گازوئیل، بنزین، اسید و … می ریزند تا  PH خاک را اسیدی یا قلیایی کنند.

وی ادامه داد: ریشه درخت در PH خنثی، آب و املاح را جذب می‌کند و اگر بستر خاک اسیدی یا قلیایی باشد، آب و املاح جذب ریشه نمی‌شود و در نهایت درخت خشک می‌شود.

مسئول فضای سبز شهرداری فیروزکوه با اشاره به اینکه مواردی از خشک نمودن درختان در سطح بلوار امیری فیروزکوهی و شهرک صنعتی قدیم مشاهده شده، ابراز کرد: برخورد قانونی لازم با متخلفین صورت می‌گیرد؛ از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده این اقدام، به سامانه ۱۳۷ یا ۰۲۱۷۶۴۴۲۱۱۴ گزارش دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد شود.

باطبی همچنین اذعان کرد: با خشک نمودن درختان، حیات درخت نابود می‌شود به همین دلیل جریمه کسانی که با ریختن مواد شیمایی باعث خشکی درختان می‌شوند مثل قطع درخت است.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به استقرار سیستم آبیاری تحت فشار در بلوار مذکور، آبیاری منظم انجام می شود و در صورت عدم آبیاری و یا نگهداری نامناسب، کلیه درختان آن منطقه خشک خواهد شد و از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده موارد مشابه، حال و روز درختان محله خود را به واحد فضای سبز شهرداری گزارش دهند.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا