نیاز به یاری خانواده ها در کاهش آسیب های روابط اجتماعی دانش آموزان در زمان آموزش مجازی

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد قهاری نماینده مدیرکل شهرستان های استان تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی در فیروزکوه گفت: قریب به ۳۲۲۷۵ دانش آموز شهید داریم، به طبع این شهدا بودند که توانستند این موقعیت را برای ما ایجاد کنند.

وی با اشاره به آموزش مجازی بیان داشت: در دو سالی که آموزش ها مجازی شده است، اولیا دانش آموزان بیشتر از قبل به نقش خاص مدارس در آموزش به ویژه آموزش پنهان پی بردند.

نماینده مدیرکل شهرستان های استان تهران تصریح کرد: آموزش پنهان نوعی از آموزش است که بر اساس آموزش رسمی ایجاد میشود، زمانی که دانش آموز در مدرسه باشد روابط اجتماعی را یاد میگیرد اما متاسفانه این شرایط برداشته شده و نیاز است که خانواده ها در جبران این بخش کمک کنند.

قهاری افزود: در کنار یاری خانواده ها، سازمان هایی هم هستند که در یک جامعه هماهنگ با هم کار انجام میدهند تا بتوانیم آسیب های این قسمت برای دانش آموزان را کاهش دهیم.

نماینده مدیرکل شهرستان های استان تهران خاطر نشان کرد: از طریق آموزش مجازی برای ما از یک بحران، فرصتی ساخته شد و توانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: شاید وقتی تا ۲ سال گذشته در هر جایی صحبت از آموزش مجازی میشد محصّلین میگفتند که بسترها و زیرساخت های آموزش مجازی آماده نیست، اما در کمتر از یک سال در سطح کشور توانستیم موقعیتی ایجاد کنیم که اکثریت دانش آموزان بتوانند از این موقعیت استفاده خاصی را داشته باشند.

قهاری بیان داشت: اما در همین راستا، نیاز است که در همه جوامع همه نهادها با آموزش و پرورش همکاری را داشته باشند.

وی ضمن آرزوی آغاز سالی خوب، گفت: ان شاءالله امسال همانطور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نامگذاری کردند، در بخش تولید، سال مانع زدایی باشد.

نماینده مدیرکل شهرستان های استان تهران در پایان گفت: و همچنین باید یادی کنیم از شهدای جنگ تحمیلی، که وقتی مانعی در جنگ پیش می آمد شهدا با فدا کردن جان خود آن موانع را از سر راه برمیداشتند.

سال تحصیلی جدید فصلی جدید برای حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت تعلیم و تربیت آینده سازان کشور

فاطمه سیر مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در آموزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: سال تحصیلی جدید فصل جدیدی برای پیمودن گام های ارزشمند و تازه ای در مسیر توسعه و پیشرفت تعلیم و تربیت آینده سازان کشور است.

وی تصریح کرد: ان شاءالله این فصل تجربه نوینی برای دانش آموزان عزیز ما و فرهنگیان محترم شهرستان فیروزکوه خواهد بود.

سیر اظهار داشت: لذا در همین راستا در جهت تحقق اهداف و همچنین تعالی آموزش و پرورش، به مشارکت همه جانبه شرکا آموزش و پرورش و همچنین پوشش جمعی عوامل سهیم و موثر در آموزش و پرورش نیاز داریم.

مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه عنوان کرد: بنده از مدیران، معلمان، مربیان و همچنین کادر اداری و آموزشی مدارس که با سعه صدر خاصی و صبوری بسیار ارزشمندی همواره عاشقانه و خستگی ناپذیر در حال خدمت هستند کمال قدردانی را دارم.

وی بیان داشت: انتظار بنده از مجموعه آموزشی و اداری آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه این است که ان شاءالله با همّتی والاتر و با برنامه ریزی دقیق تر بتوانند همچون سنوات گذشته در راستای توسعه و پیشرفت و اعتلای اخلاقی، معنوی، علمی و فرهنگی دانش آموزان عزیز ما گام های موثری بردارند.

ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: اینک در سالی که مزین به نام “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” است سال تحصیلی جدید را با گام های مصمّم و پیوند علم و ایمان آغاز میکنیم و ان شاءالله بتوانیم مسیر توسعه و پیشرفت دانش آموزان عزیز را تا فتح قلّه های رفیع عافیت و سعادت بپیماییم.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا