عصر شعر ایثار و شهادت در شهرستان فیروزکوه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، عصر شعر «ایثار و شهادت» با حضور ابوالقاسم مهری، فرماندار شهرستان، سرگرد پاسدار محمد حیدری منش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و دیگر مسئولین، شاعران و علاقمندان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

سید حسن حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست ادبی ضمن خیر مقدم و گرامیداشت این ایام و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین تصریح کرد: دوران دفاع مقدس نهایت اقتدار، ایثار و افتخار ملت ایران است و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری با زبان هنر باید با استفاده از ارزش‌ها و خاطرت هشت سال دفاع مقدس در ذهن و قلب مردم به تصویر کشیده شود.

همچنین محمد حیدری منش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تبیین جایگاه هنر و ادبیات عنوان داشت: شعر و ادبیات دفاع مقدس زوایای گوناگونی دارد که می توان از آن به نوح احسن استفاده کرد و آثار ارزشمند تولید کرد.

در ادامه ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس در خصوص ارج نهادن به جایگاه شعر و ادبیات مطالبی را عنوان داشت و خاطرنشان کرد: شعر، ادبیات، هنر و فعالیت های فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نقش هنر در تلطیف فضای جامعه و ایجاد روحیه موثر است و باید این فعالیت ها متناسب با وضعیت کرونا مدیریت شود و مردم از آن بیشتر بهره مند شود و البته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکنون خلاقیت خوبی تاکنون داشته است.

در ادامه این مراسم شاعران شهرستان اعم از شهرام درویش، سید حسین موسوی، سید هاشم موسوی، احمد یزدانی، دکتر دیری، بهنام باطبی، علی اکبر اسفندیار، سهراب مهیار و جلال مهدیانی اشعار خود در وصف این ایام سرودن که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا