رونمایی از چند کتاب تازه تالیف در فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی مراسم رونمایی از چند کتاب تازه تالیف با عنوان خطوط روشن رود، سیری در تاریخ و فرهنگ روستای هرانده، مجموعه شعر ناخدای شب زده و سایه صحرا به نویسندگی سید حسن حسینی با حضور فرماندار و جمعی از هنرمندان فیروزکوهی در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی وهنری آفرینش برگزار شد.

ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان فیروزکوه در این مراسم با اشاره به اهمیت اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تصریح کرد: کتاب به منزله بال هایی است که انسان را از سوی جهل و نادانی به سمت دانش، آگاهی و روشنایی سوق می دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کشور و سیستمی موفق است که تاریخ و فرهنگ آن براساس مطالعه و اندیشه ورزی استوار باشد و مسیر توسعه و پیشرفت را بر پایه اندیشه و تفکر و دانایی محوری قرار داده باشد.

فرماندار فیروزکوه در ادامه بیان کرد: شهرستان فیروزکوه دارای قابلیت ها و ظرفیت های فرهنگی فراوانی است که در این راستا لازم است اهالی فرهنگ و هنر در جهت تولید آثار مطلوب فرهنگی و هنری و ثبت و ضبط آن برای کودکان، جوانان و سایر اقشار جامعه تلاش کنند.

در ادامه این مراسم سید حسن حسینی بعنوان مولف توضیحاتی را در خصوص کتاب خطوط روشن سیری در تاریخ و فرهنگ روستای هرانده بیان کرد و گفت: این کتاب دارای چهار فصل موقیعت جغرافیایی هرانده، شجره نامه ها، جاهای دیدنی، توفیق در ترازوی روستا است.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا