شهردار جدید فیروزکوه معارفه شد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، ظهر امروز آیین تودیع و معارفه شهردار جدید شهر فیروزکوه با حضور علیرضا طاهری نسب مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران، فرماندار، امام جمعه، اعضای شورای تامین، اعضای شورای شهر و مسئولین شهرستانی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه برگزار شد.

بیش از ۴ میلیون نفر در بافت فرسوده استان تهران و شهرستان ها

علیرضا طاهری نسب مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران در این مراسم تصریح کرد: در مدیریت شهری سریع شهرداری یکی از ویژگی ها در کشور ماست بطوریکه ۷۵ درصد مدیریت شهری را شهروندان تشکیل می دهند که در استان تهران این جمعیت حدود ۹۰ درصد است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بافت فرسوده ای که در استان تهران و شهرستان های استان تهران وجود دارد حدود ۴/۵ میلیون نفر را شامل می شود؛ برای حل مشکل این موضوعات باید مدیران شهری بتوانند پاسخگوی این مسائل باشند؛ آیا مدیران شهری توانسته اند هویت شهری را در شهروندان تقویت کنند؟ آیا توانسته اند شرایط زیست و کیفیت زندگی را در بین شهروندان افزایش دهند؟ آیا توانسته اند مشارکت همه جانبه شهروندان را در خصوص مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای شهروندان فراهم آورند؟ در نتیجه مدیران شهری باید به شناخت مسئله و حل مسئله توجه ویژه ای داشته باشند.

طاهری همچنین با اشاره به ارتباط شهروندان و مدیران شهری، اذعان داشت: هر چه ارتباط بین شهروندان و مدیریت شهری تنگاتنگ کنیم می توان شهروندان را در خدمت رسانی مشارکت دهیم؛ اگر مدیریت شهری به دنبال شهروندسازی باشد، می تواند هر توسعه ای را در مدیریت شهری داشته باشد؛ باید تلاش کنیم سمت و سوی حرکت مدیریت شهری و پارلمان شهری به سمت این باشد که شهروندان را در تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت دهیم.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران افزود: شهروندان بعنوان ذخیره های ارزشمند می توانند هم در افزایش خدمات و هم کاهش هزینه ها و هم در افزایش قانون گرایی نقش بسزایی را ایفا خواهند کرد.

وی با تاکید بر درآمد پایدار بیان داشت: یکی از مهم ترین اقدامات استراتژیک شناسایی درآمد پایدار است؛ نباید به سمت شهرفروشی و تراکم فروشی حرکت کنیم؛ باید شرایط را طوری فراهم کنیم که بتوانیم بحث شناسایی درآمد پایدار را در اولویت اول کاری مجموعه مدیریت شهری قرار دهیم؛ در کنار این مسئله مدیریت هزینه نیز نقش بسزایی دارد.

طاهری تاکید کرد: مدیریت شهری باید به دنبال چابک سازی و حمایت از بخش خصوصی باشد؛ حذف تصدی گری در شهرداری ها باید در اولویت باشد؛ شوراها باید بخش نظارتی خود را تقویت کنند، یکی از آسیب هایی که امروزه اکثر شوراها در خطر آن هستند بحث دخالت های بی مورد در بحث مدیریت شهری است.

لزوم خدمت گزاری خالصانه و صادقانه به مردم در مدیریت شهری

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه با تاکید بر خدمت رسانی به مردم اشاره داشت: خدمت صادقانه و خالصانه مخصوصاً در نهادهایی که ارتباط بیشتر با مردم دارند از وظیفه همگان است؛ باید روح خدمت گزاری خالصانه و کریمانه در میان نهادهای مدیریت شهری حاکم باشد.

وی افزود: باید از همه ظرفیت های شهرستان اعم از نخبگان، فرهنگیان و غیره در مدیریت شهری استفاده شود؛ باید ظرفیت های فیروزکوه احصاء شود؛ ۴ اصل را باید در مدیریت شهری رعایت شود؛ اصل تسهیل، اصل تسریع، اصل تکریم و اصل اعتمادسازی باید در مدیریت شهری اولویت باشد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه همچنین خاطرنشان کرد: شهردار یک نیروی مردمی است؛ آگاه سازی مردم از تصمیمات را مورد توجه قرار دهید و با مردم در ارتباط باشید؛ تریبون نماز جمعه در اختیار شما است که برای مردم توضیح دهید چه تصمیمی برای شهر دارید و اگر کاری نشد به مردم توضیح دهید چه موانعی در راه بود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری با تاکید بر فرهنگ عمومی شهر اظهار داشت: هم تبلیغات فرهنگی و هم پیگیری های فرهنگی و هر اقدامی که در این زمینه انجام می شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به مسئله فساد در شهرداری ها بیان داشت: شهرداری نهادی است که ممکن است دچار فساد شود؛ این نهاد باید به شدت نسبت به فساد حساس باشد و مراقبت شود که دچار این معضل نشوید.

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری فیروزکوه

ابوالقاسم مهری، فرماندار شهرستان فیروزکوه، در مراسم تودیع و معارفه شهردار فیروزکوه تصریح کرد: میدان امیری فیروزکوهی، معبر 18 متری، مرکز معاینه فنی، پارک های جدید در سطح شهر و غیره از جمله اقدامات شهردار و مدیریت شهری قبلی است؛ همانطور که از تصمیمات آقای جعفر پرج حمایت کردیم از تصمیمات شهردار جدید نیز حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: وحدت و همت در شهرستان حاکم است؛ دولت به شهرداری ها کمک های قابل توجهی می شود؛ در سال 1400 به شهرداری فیروزکوه قریب به 3 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که با حضور شهردار جدید اقدامات شایانی در حوزه مدیریت شهری انجام شود.

جعفر پرج، شهردار سابق فیروزکوه، در این مراسم خاطرنشان کرد: من فعالیت خود را در شهرداری از فیروزکوه آغاز کردم؛ قریب به 26 سال سابقه در این شهر دارم و تلاش شد هر دانش و اندوخته ای در این نهاد کسب کردم، در راه پیشرفت زادگاه خود استفاده کنم؛ من زمانی شهرداری را تحویل گرفتم که حساب شهرداری فیروزکوه مسدود بود؛ بحمدالله امروز با اندوخته ای شهرداری و کلید شهر را به آقای صادقی تحویل می دهم که ماحصل همدلی و همراهی شورای اسلامی شهر، مسئولین شهرستان، نخبگان و کسبه های شهر است.

وی تاکید کرد: شهروندان فیروزکوهی از توان اقتصادی پائینی برخوردار هستند، در طول چند سال گذشته عوارض کسب دریافت نکردیم؛ ورود ویروس کرونا نیز این مسئله را تشدید کرد که توان اقتصادی مردم به شدت در این منطقه تقلیل یافت.

علیرضا صادقی، شهردار فیروزکوه، در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: کار کردن در شهرداری سخت است و جا دارد از زحمات عزیزان در دوره های قبل تشکر کنم؛ امیدوارم با همراهی مسئولین و اعضای شورای شهر فیروزکوه خدمت گزار خوبی باشم.

شهردار فیروزکوه عنوان کرد: شهرداری یک نهاد بومی، غیردولتی و محلی است که وظایف متنوع و متعددی دارد هر چند در اجرای بسیاری از این وظایف با دشواری هایی در کشور همراه است؛ در این حوزه از مسئولین استانی و شهری تقاضای همراهی دارم چرا که شهرداری به تنهایی نمی تواند همه وظایف را انجام دهد.

گفتنی است در این مراسم جعفر پرج با سابقه ۸ ساله مدیریت شهری فیروزکوه از سمت خود تودیع و علیرضا صادقی به عنوان شهردار فیروزکوه معارفه شد.

علیرضا صادقی متولد ۱۳۵۳ لرستان؛ دارای مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری است و سوابق سر پرست شهرداری خرم آباد؛ شهردار شهر الشتر و بروجن را در کارنامه خود دارد.

جعفر پرج نیز پیش تر بعنوان شهردار کیلان انتخاب و معارفه شده بود.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا