لزوم شناسایی نیازهای عمرانی و خدماتی مناطق بافت فرسوده شهر فیروزکوه

به گزارش پایگاه خبری تورنه، علیرضا صادقی شهردار فیروزکوه در نشست بررسی اقدامات طرح تسهیل گری بازآفرینی بافت های فرسوده فیروزکوه تصریح کرد: نیازهای عمرانی و خدماتی مناطق بافت فرسوده شهر، با توجه به وضع موجود شناسایی گردد تا با اولویت بندی و تأمین اعتبار، مشکلات مناطق و شهروندان رفع گردد.

وی افزود: پروژه هایی که برای اجرا در این مناطق پیشنهاد می شود باید ضمن توجیه فنی لازم، قابلیت تحقق پذیری را داشته و با نگاه به خدمت رسانی به مردم و امداد رسانی در مواقع بحران اجرایی گردد.

صادقی به عرض کم و شیب زیاد برخی از معابر مناطق بافت فرسوده اشاره و تأکید کرد: نقشه و عرض معابر با توجه به استاندارهای لازم، بازبینی شود تا مجوزات ساختمانی جدید بر مبنای آن صادر گردد.

شهردار فیروزکوه همچنین بیان کرد: تهیه نقشه GIS برای شهر فیروزکوه و استفاده از داده های مهم زیرساختی جهت ارائه تحلیل های دقیق و کارشناسی نیز با جدیت دنبال شود.

صادقی عنوان داشت: لازم است تا برای مالکان و مسکن سازان، جهت ساخت مسکن در محدوده بافت فرسوده پیشنهادهای تشویقی و تسهیلات ارائه و ضوابط به اطلاع شهروندان برسد تا با مشارکت آن ها اجرای طرح بازآفرینی تسریع شود.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت همه دستگاه های عضو ستاد در اجرای طرح بازآفرینی اظهار داشت: عزم جدی برخی از دستگاه ها در اجرای تکالیف قانونی طرح بازآفرینی بافت فرسوده، از مهم ترین موضوعاتی است که می تواند بسیاری از مشکلات اهالی را رفع نماید.

شهردار فیروزکوه در پایان تأکید کرد: آثار و املاکی که قابلیت مذهبی، فرهنگی و تاریخی دارند باید حفظ و صیانت شده و از این مکان ها برای رونق اقتصاد گردشگری و فرهنگی شهر استفاده شود.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا