ما در تاریخ مصلح اجتماعی کم داشتیم

به گزارش پایگاه خبری تورنه، دوازدهمین یادواره شهدای شهر فیروزکوه با حضور مدیران شهرستانی، خانواده معظم شهدا و حضور آحاد مردم ولایتمدار شهرستان فیروزکوه در مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) برگزار شد.

حسن عباسی، پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی، در این مراسم تصریح کرد: مفاهیم ضنعت نظامی، صنعت خودرویی، صنعت هسته ای و غیره مفهومی غیردینی از صنعت است؛ صنعت در قرآن ابتدا در ساخت انسان است، این مسئله در روایات مختلف نیز اشاره شده است؛ شهید محصول صنعت شهیدسازی خداوند است؛ به تعبیر شهید مطهری ما در تاریخ مصلح اجتماعی کم داشتیم، کسی که بخواهد جامعه بشری را اصلاح کند؛ ویژگی اصلی شهید مصلح اجتماعی بودن است.

وی در ادامه با اشاره به این که مردم شریف فیروزکوه بیش از ۴۰۰ شهید در راه خدا هدیه کرده اند، خاطرنشان کرد: این تعداد ۵ برابر شهدای کربلا است؛ اگر فقط مردم فیروزکوه در آن زمان بودند فاجعه کربلا رقم نمی خورد؛ پس هدف خلقت همین افرادی است که شهید شدند؛ ما آمده ایم خود و بعد خدا را بشناسیم و از این دنیا آگاه برویم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان داشت: افرادی همچون شهید باغبانی که در کنار کارهای نظامی، کارهای فرهنگی، آموزشی و غیره انجام می دهند عمر و زندگی بابرکتی دارند؛ بسیاری از شهدای عراقی، لبنانی، سوری و غیره انسان هایی هستند که مرز برای آنها معنا ندارد؛ به این دلیل رهبر انقلاب بعد از شهادت حاج قاسم از این شهدا بعنوان رزمندگان بدون مرز یاد کردند؛ کسی که با زبان فطرت با انسان ها سخن گوید با زبان خدا با مردم صحبت می کند.

عباسی با اشاره به دهه بصیرت، اظهار داشت: کلمه فتنه و فتنه هایی که در عصر حاضر رقم خورد در زندگی انسان مسلمان اهمیت زیادی دارد؛ انسان در زندگی دینی خود نیاز به چراغ فتنه شکن دارد که بخشی از معیار مسلمانی است؛ حضرت ابراهیم به این دلیل پیامبر بود که با فرزند خود امتحان پس داد؛ الان کدام یک از انسان هایی که به حج مشرف می شوند حاضر هستند چنین امتحانی را پس دهند؟ ادعای ایمان کنید امتحان می شوید؛ شما مدعی جمهوری اسلامی شدید، پس با فتنه ها امتحان می شوید.

وی افزود: حضرت نوح ۹۵۰ سال مردم را دعوت کرد و ایمان نیاوردند، جمهوری اسلامی ۴۳ سال است که دعوت می کند؛ بر هیچ پیامبر و امام معصومی آن چه در این ۴۳ سال بر مردم ما گذشت، نگذشته است؛ این امت ما را هیچ پیامبر و امام معصومی نداشته است که این چنین همراه باشند؛ ۳۰۰ هزار شهید تقدیم کردیم و از بدو تاریخ تا امروز این تعداد انسان بدردبخور نداشتیم؛ حدود الهی اصل است و کسی که این حدود را زیرپا بگذارد رستگار نخواهد شد.

عباسی همچنین تاکید داشت: سلاح افسانه ای ما انسانی با قلبی پر از ایمان است؛ بعد از شهادت سردار سلیمانی عین الاسد را با خاک یکسان کردیم؛ دچار غرور شدیم که ما عین الاسد را با خاک یکسان کردیم؛ نگاه توحیدی نداریم و دچار غرور شدیم؛ سلاح افسانه ای ما حاج قاسم، محسن حججی، هادی باغبانی و امثالهم بودند؛ هدف اسلام ساخت این انسان هاست.

این تحلیل گر سیاسی بیان داشت: مردم تمام توهین ها به سپاه قدس را تحمل کردند؛ شایعات فراوان را شنیدند ولی شمشمیر را زیر گلوی علی جامعه نگذاشتند؛ حاج قاسم شهید شد و ۲۰ میلیون نفر زیر تابوت او را گرفتند؛ یعنی ۳۰ سال فشار تبلیغاتی که قاسم سلیمانی را از کشورهای دیگر برگردانید و نیروی قدس را منحل کنید، بر باد رفت؛ امریکا ۷ هزار میلیارد دلار در عراق و سوریه هزینه کرد ولی به هدف خود نرسید.

وی افزود: تراز مدیریت قاسم سلیمانی است، نه ژنرال های چین که ۵۰ سال است جنگ ندیده اند؛ خدا آدم های خود را با دست های خود تربیت می کند؛ کاری که امریکایی ها با چندین هزار نیرو نتوانستند به نتیجه برساند، حاج قاسم با ۳ هزار نیرو به نتیجه رساند، این مدیریت انقلابی است! نه مدیری که هر کاری انجام دهد ابتدا بودجه می خواهد؛ قرآنی که قرار است در جامعه تمدن سازی کند این چنین است والا با روخوانی قرآن هیچ کسی به جایی نمی رسد؛ قاسم سلیمانی قرآن مجسم است؛ قرآنی که با پول خرج کردن بخواهد در جامعه تسری یابد به جایی نمی رسد!

عباسی در ادامه این مراسم با اشاره به بدهی کشورها تاکید کرد: آمریکا بالاترین بدهی را در بین کشورها در دنیا دارد و حال قرار است در پسابرجام اوضاع کشور ما را بهتر کند! در رسانه ها نشان می دهند اقتصاد دنیا گل و بلبل است؛ آمریکا در چاپ پول بدون پشتوانه سرآمد است، اسم این ربای مرکب است؛ مقام معظم رهبری از این به جادوی پولی و مالی نام می برد و تنها کشوری که ولی فقیه دارد می تواند این عمل را حرام اعلام کند و آقایی و سروری دلار را بشکند؛ تمام دنیا اسیر جادوی پولی است.

این تحلیلگر سیاسی بیان داشت: ربا را یهود برای نابودی دین ایجاد کرده است؛ کید ساحران در این زمان خلق پول است؛ تفکر شیعه این را باطل اعلام کرده است؛ مشخص است هر روز جامعه ایران را تحت فشار تحریم قرار می دهند؛ لذا مردم باید منتظر طوفان های سختی باشند چون با شرک و کفر درافتادیم؛ قوانین در جامعه جهانی اجرا می شود که در زمان حضرت نوح نیز نبوده است، ازدواج با محارم که در اروپا تصویب و ترویج می شود در زمان حضرت نوح نیز نبوده است؛ کفری که اروپایی ها و امریکایی ها در همجنس بازی، ازدواج محارم، ربا و غیره دارند مجموع کفر دوران تمام انبیاء است، اروپا و امریکا ام الفساد قرن هستند؛ لذا فتنه های عصر ما بنیان دین را می زند.

وی اشاره کرد: امریکا و اسرائیل که تهدید حمله به ایران را مطرح می کنند، بدانند ۴۳ سال تحریم، جنگ، تهاجم فرهنگی و غیره را بر این امت تحمیل کردند و در شهر کوچکی همچون فیروزکوه ۴۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند که این نمونه کوچکی از ملت ایران است؛ این مردم نه در میز مذاکره در وین و نه در هیچ سازوکار دیگری تا زمینه سازی زمینه ظهور از پا نخواهد ایستاد؛ ملت ایران ایستاده تا ربا، همجنس بازی، ازدواج با محارم و قوانین غیراخلاقی از قوانین بشری برچیده شود؛ ملت ایران لحظه ای در جنگ خدا با کفار، موضع خدا را ترک نخواهد کرد.

عباسی تصریح کرد: ملت ایران در تهاجم فرهنگی، در جنگ نظامی و اقتصادی و امثالهم امتحانات سختی پس دادند و لحظه ای پشت امام جامعه را خالی نکردند، این مردم در طول تاریخ بی نظیر هستند.

وی در پایان با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر، اذعان کرد: باید آنقدر حق را بیان کرد تا معروف شود، باطل را تا حدی بکوبید که انکار شود؛ امروز خلق پول ربا است، باید حق از باطل تفکیک شود و باید تا حدی حرف حق خدا را بیان کرد تا معروف شود؛ فتنه زمانی است که باطل در قالب حق، معروف می شود؛ باطلی همچون ربای بانک امروز معروف است و باید تبیین شود.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا