بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تهران سنددار شد

منبع خبر:

ایرنا
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: به منظور جلوگیری از زمین خواری برای ۱۰ هزار و ۷۰۵ هکتار از اراضی ملی در شهرستان های ورامین، دماوند و فیروزکوه سند تک برگی به نام دولت صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران؛ علینقی حیدریان اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۱۰۰  هکتار از اراضی ملی در شهرستان ورامین، ۵۲۰ هکتار از اراضی ملی دماوند و بیش از هشت هزار  متر از اراضی ملی در شهرستان فیروزکوه با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این سه شهرستان به منظور جلوگیری از زمین خواری و تعرض به انفال و بیت المال متعلق به مردم دارای سند کاداستر (تک برگی) شد.

وی افزود: حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی محسوب می‌شود و با اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه شهرستان های استان تهران و طرح‌های عمرانی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: اخذ اسناد کاداستر اراضی ملی استان با هدف شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و انفال متعلق به مردم، جلوگیری از زمین‌خواری انجام می شود.

حیدریان، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن و کاهش اختلافات حقوقی مردم، ایجاد زیر ساخت‌های آمایش سرزمین و تضمین سرمایه‌گذاری در اراضی ملی را از دیگر اهداف اخذ سند کاداستر خواند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی منابع طبیعی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، نقشه کاداستر نقشه‌ای است که مرزها و مالکیت قطعات زمین را نشان می‌دهد. کاداستر یا حدنگار نوع نقشه‌برداری است که ارزش حقوقی دارد و می‌توان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد. این نقشه‌ها منبع اصلی داده‌ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا