زنان با عنوان زنان انسان ساز در همه عرصه ها نقش آفرین بودند

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سرگرد پاسدار محمد حیدری منش فرمانده سپاه فیروزکوه در ویژه برنامه روز زن در شهرستان فیروزکوه، با بیان اینکه حضرت زهرا (س) اولین شهیده راه ولایت است گفت: الگوی زنان ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دخت نبی اکرم (ص) هستند.

وی عنوان کرد: زنان شیردل ایران اسلامی هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب، هم در دوران دفاع مقدس و هم در دهه های بعد ثابت کردند که همچون فاطمه زهرا (س) حامی ولایت هستند و در برهه ای در دفاع مقدس از جبهه های حق علیه باطل حمایت کردند و در مقطعی نیز همسرانشان را به جبهه های حق علیه باطل راهی کردند و فرزندانی پرورش دادند که همچون شهید حججی حجت خدا در روی زمین شدند.

دکتر حیدری منش با بیان اینکه امام خمینی (ره) به زیبایی روز ولادت حضرت زهرا (س) را روز زن نامگذاری کردند، افزود: نگاه به زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً متفاوت از نگاه به زن در شرق و غرب است و به فرموده مقام معظم رهبری ما الگوی سوم زن در انقلاب اسلامی با تاسی به حضرت صدیقه فاطمه شکل گرفت که در مدیریت خانه، حضور اثر بخش و انسان ساز دارد و در جامعه همراه با نجابت منشأ تحولات هستند.

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه ادامه داد: الگوی سوم زن، نگاهی هویت بخش، عزت بخش، آرمان بخش و استقلال آفرین است و اگر شرق نگاه حاشیه ای به زن و غرب نگاهی جنسیتی به زن دارد، نگاه اسلام عفت بخش و عزت بخش است.

وی تاکید کرد: زنان امروز محور اساسی همه کارها هستند و با عنوان زنان انسان ساز در همه عرصه ها نقش آفرین بودند و در هشت سال دفاع مقدس و در عرصه دفاع از حرم نیز این نقش را به خوبی احساس کردیم.

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه بیان کرد: امروز نقشه دشمن ولنگاری فکری و فرهنگی است و مهمترین کاری که ما باید انجام دهیم، توانمندسازی زنان و در عرصه جنگ نرم است.

حیدری منش، نقش رسانه ها را در ترویج سبک و فرهنگ فاطمی بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: رسانه ها باید مراقب باشند که در زمین دشمن بازی نکنند و به مسائل اصلی زنان از جمله حق و حقوق زنان در کانون گرم خانواده، سبک زندگی و…. بپردازند.

وی همچنین به تشریح برنامه های بسیج جامعه زنان شهرستان فیروزکوه پرداخت و اظهار داشت: مجموعه برنامه های ندای فطرت توسط بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان فیروزکوه برگزار می شود و در قالب این برنامه ها تعالی اعتقادی و معنویت افزایی در خانواده ها شکل می گیرد، زمینه سازی برای افزایش جمعیت و ارتباط با مساجد و تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا