یکی از موانع کار فرهنگی و انقلابی، منیت و خودخواهی است

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان، گفت: بسیاری از دعواهای خانوادگی بخاطر عدم درک و فهم شرایط زندگی، توقعات بیجا و نامعقول است.

امام جمعه فیروزکوه افزود: بنابراین در روایات، از ازدواج با انسان احمق برحذر داشته اند، زیرا همنشینی با او مصیبت و گرفتاری، و فرزندان هم تباه خواهند شد؛ عقل و هوش والدین از طریق وراثت به فرزندان منتقل می‌شود.

وی اظهار داشت: محبتی که با ارتباط قبل از ازدواج حاصل می‌شود، مانع شناخت صحیح طرفین می‌شود؛ در روایات داریم “حب الشی یعمی و یصم” یعنی محبت _بی ضابطه_ به چیزی، چشم و گوش انسان را _نسبت به عیوب آن چیز_ می‌بندد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: متاسفانه همه دوستی ها به علل مختلف به ازدواج نمی‌انجامد و خاطره آنها، در زندگی فرد سالها خلل ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه گفت: جوانان پیرو مکتب حاج قاسم! هرجا هستید آنجا را مرکز عالم بدانید و صادقانه و مردانه کار کنید و بدانید نصرت الهی قطعی است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از موانع مهم کارهای فرهنگی و انقلابی، خودخواهی و دنبال اسم بودن است؛ اگر اخلاص نباشد، کار بی برکت می‌شود؛ رمز ماندگاری مکتب حاج قاسم، صدق و اخلاص است.

امام جمعه فیروزکوه افزود: قاتلین شهید سلیمانی بدانند قبل از آن که به زباله دان تاریخ بپیوندند، تقاص دنیوی جنایت خود را خواهند دید.

حجت الاسلام حیدری در ادامه بیان داشت: توقیف کشتی اماراتی به دست انصارالله یمن، در سالروز شهادت حاج قاسم نشان از عمق راهبردی ایران و شکست مفتضحانه آل سعود بود.

وی گفت: توقیف کشتی اماراتی، کابوس بزرگی برای غربی ها است، چرا که جریان اصلی تجارت اروپا با کشورهای آسیای جنوب و جنوب شرقی از دریای سرخ است و آنها مجبورند در معادلات بین المللی نقش انصارالله را به رسمیت بشناسند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه، با اشاره به قیام خونین مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶، اذعان داشت: قیام ۱۹ دی مردم قم در دفاع از کیان مرجعیت، سرآغاز خیزش مردمی در نقاط مختلف کشور و سرنگونی حکومت پهلوی شد.

حجت الاسلام حیدری، تصریح کرد: درس بزرگ قیام مردم قم در ۱۹ دی این بود که هرگاه مردم از روی ایمان و احساس وظیفه و بهنگام حرکت کنند، نصرت الهی قطعی است.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا