اختیاری برای تعطیلی مدارس به استانداران داده نشده است

به گزارش پایگاه خبری تورنه، احمد وحیدی روز سه شنبه پس از چهل و چهارمین نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، بحث عمده امروز نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله کرونا را سویه اُمیکرون و تشدید این سویه در کشور عنوان کرد و گفت: اُمیکرون در کشور در حال رشد و تعداد مراجعات هم زیاد شده است.

وزیر کشور عامل مهم رشد سویه اُمیکرون را اعمال نکردن مقررات بهداشتی و کاهش استفاده از ماسک عنوان کرد و ادامه داد: قبلا تاکید شد که مردم، اصناف، اداره‌ها و نهادها موظف به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند. همچنین قرار بود اجتماعات غیرضرور تشکیل نشود که می‌شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه دُز سوم واکسن کرونا ایمنی را بالا می‌برد، افزود: اما درصد مراجعه‌کنندگان برای تزریق دُز سوم بسیار کم است. به همین منظور از این به بعد در صورت تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا در اعمال مدیریت هوشمند، ۳ دُز واکسن نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در اتحادیه‌ها و صنوف این موارد باید رعایت شود و نگذاریم مدیریت مطلوب اعمال شده به شرایط قبل برگردد و مردم دچار خسارت شوند.

وزیر کشور از جمله موارد شیوه‌نامه جدید وزارت بهداشت در برخورد با اُمیکرون را خودداری از بستری شدن بیماران سرپایی اعلام و بیان کرد: در نشست امروز درباره مصوبات سابق ستاد هم بحث شد که اجرای برخی مصوبات که زمان آنها گذشته، متوقف شود و همچنین منابع مورد نیاز وزارت بهداشت به ویژه بیمارستان‌ها هم مورد بحث قرار گرفت و سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه بودجه قرار شد این موارد را دنبال و مطالبات را پرداخت کنند.

تاکنون تصمیمی برای راهپیمایی ۲۲ بهمن قطعی نشده است

وحیدی درباره اینکه آیا راهپیمایی ۲۲ بهمن خودرویی یا فردی برگزار می‌شود، گفت: طبیعی است که برگزاری خودرویی راهپیمایی ۲۲ بهمن مشکلی ندارد اما تصمیم برای برگزاری راهپیمایی افراد با توجه به شرایط کرونایی با ستاد ملی مقابله با کرونا است، در هر حال تاکنون تصمیمی قطعی نشده است.

وزیر کشور در پاسخ به اینکه چرا فوتبال بدون حضور تماشاگر و کنسرت‌ها با حضور تماشاگران برگزار می‌شود، گفت: با توجه به مصوبات آخرین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا در بحث اجتماعات مصوب شد با حداکثر ۲۰ درصد ظرفیت انجام شود. این مصوبه هنوز ابلاغ نشده است اما از زمان ابلاغ لازم‌الاجرا است. همچنین زمان برقراری اجتماعیات حداکثر ۹۰ دقیقه تعیین شده است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال درباره رنگ بندی جدید و تصمیمات جدید در این باره، گفت: تصمیمات درباره رنگ‌بندی‌ شهرها همان ملاک‌های سابق است و ملاک جدیدی تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه تعداد رنگ بندی رو به افزایش و ۱۷ نقطه قرمز در کشور اعلام شده است، گفت: تصمیم خاصی در ارتباط با محدودیت ترددها گرفته نشده و قرار نیست محدودیتی هم اعمال شود.

وحیدی درباره بازگشایی یا تعطیلی مدارس و چگونگی اعطای اختیارات به استانداران، افزود: به استانداران این اختیار داده شد که اگر مدرسه‌ای یک بیمار پیدا شد، آن فرد نباید حضور داشته باشد. اگر تعداد بیماران در مدرسه زیاد باشد، تصمیم می‌گیرند آن مدرسه تعطیل شود. اما به استانداران برای تعطیلی همه مدارس اختیاری داده نشده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت اگر کارمندی مبتلا به ویروس اُمیکرون شد تا ۵ روز مرخصی کفایت می‌کند، ادامه داد: با این وجود، بیماران هم ۵ روز می‌توانند در مدارس حضور نداشته باشند.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا