تحقق ۱۰۴ درصدی سهمیه اشتغال استان تهران

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حشمت الله عسگری با اشاره به توفیقات حوزه اقتصادی در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: حل مشکل شهرک صنعتی پوشاک و شروع عملیات اجرایی آن از مهم ترین اقدامات بوده است، بهره‌برداری از پروژه‌های تامین و انتقال آب شهرک صنعتی عباس آباد و تامین آب درازمدت به میزان ۱۵۶ لیتر بر ثانیه که همواره از مطالبات جدی صنعتگران مستقر در این شهرک بوده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات ادامه داد: تعیین تکلیف کاربری شهرک صنعتی قرچک بعد از چندین سال بلاتکلیفی صنعتگران و اطمینان بخشی و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری در شهرک فوق، کسب رتبه نخست در بین استان‌های کشور در رابطه با جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سه ماه سوم سال جاری که از ابتدای سال تاکنون ۱۸۳ جلسه برگزار شده که ۹۵۹ مصوبه داشته و ۴۸۴ مصوبات اجرایی قطعی و الباقی در حال اجرا می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: ۴۷۴ پروژه اقتصادی در دهه فجر با مبلغ سرمایه‌گذاری ۱۲۷۶۷ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال۱۵۰۴۵ نفری افتتاح می شود.

عسگری با اشاره به تحقق ۱۰۴ درصدی سهمیه اشتغال استان به نسبت سهم تعیین شده ملی برای استان گفت: تعهد استان ۹۶ هزار نفر بوده که تاکنون ۹۹ هزار و ۸۶۴ نفر تحقق یافته است و بر اساس برنامه عملیاتی ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۰ _۱۴۰۱ تعداد ۴۴۰ طرح با مبلغ ۴۹ هزار و ۳۹۷ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال ۲۲ هزار و ۶۷۸ نفر به افتتاح خواهد رسید.

وی عنوان کرد: پرداخت ۴۸۴۸ میلیارد تومان تسهیلات برای ۲۷۷۴۸ طرح و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، پرداخت بیش از ۹۶۶ میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از بخش تولید و ایجاد اشتغال از محل تسهیلات رونق تولید؛ پرداخت بیش از ۳۶۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری برای ۹۸۲ طرح اشتغالزا؛ پرداخت بیش ۲۳۹ میلیارد تومان تسهیلات طرح تام وزارت صمت برای هشت طرح اشتغالزا، پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات بند الف ماده ۵۲ بخش کشاورزی برای ۵۸ طرح اشتغالزا و پرداخت بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی با ایجاد اشتغال ۳۱۸ نفری از دیگر اقدامات بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تصریح کرد: تصویب و معرفی مبلغ ۱۵۸۸ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ برای ۱۷۴ طرح اشتغالزا با تعهد اشتغال ۳۰۸۵ نفر نیز پیگیری شده و احیا و فعال سازی ۳۵۱ واحد راکد تولیدی غیر فعال در استان تهران نیز انجام شده است.

عسگری با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی حجم و ۶۴ درصدی ارزش ریالی صادرات غیرنفتی استان به میزان ۵۰۶ هزار تن و مبلغ ۷۹۸ میلیون دلار در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ گفت: با همکاری اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و برگزاری جلسات مستمر روزانه از ابتدای سال جاری تاکنون از تعطیلی حتی یک واحد تولیدی دارای پروانه نیز خودداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی وضعیت حمل و نقل آرد یارانه ای استان و فعال سازی سامانه هوشمند رصد و پایش حمل و نقل آرد به گونه‌ای که حمل آرد از ۱۸ روز به کمتر از دو روز کاهش یافته است و ضمن شکستن انحصار در حمل آرد باعث ایجاد رضایتمندی خوبی در سطح استان شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اظهار داشت: تعیین تکلیف تعداد ۴۱ واحد تولیدی تملیک شده شبکه بانکی با مشارکت و همکاری بانک‌های عامل و احیای آنها تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ و تعیین تکلیف و احیا ۳ واحد تولیدی ورشکسته در سنوات گذشته در استان و بازگشت آنها به چرخه تولید انجام شده است.

عسگری بیان کرد: قراردادهای راکد شهرکهای صنعتی استان از سال ۱۳۶۹ تا پایان سال ۹۹ تعیین تکلیف شده که در این رابطه بیش از هزار و ۱۳۰ قرارداد زمین خالی سنوات قبل تعیین تکلیف شده است که در نهایت ۱۴۰ هکتار فسخ قرارداد شده است و در ارتباط با ۵۰۰ طرح راکد نیمه تمام نیز هر هفته در کمیته‌ای به نام پایش با حضور نماینده این حوزه و دستگاه‌های قضایی نظارتی بر اساس مدل عارضه یابی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در هر جلسه حدود ۲۰ طرح بررسی می‌شود.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا