تزریق سه دُز واکسن ۸۵ درصد مانع شدت ابتلا به کرونا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تورنه، «بهرام عین اللهی» در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به افزایش مهمانی‌ها و اجتماعات در ماه‌های مبارک رجب و شعبان، از خانواده‌ها خواست که از حضور در اجتماعات و مراسم‌های غیرضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه هر فرد مبتلا به سویه اُمیکرون می‌تواند کل بستگانش را در یک مهمانی مبتلا کند، افزود: درخواست ما از مردم کم کردن مهمانی‌هاست و در صورت ضرورت نیز مهمانی‌ها به‌صورت محدود باشد و حتماً هم دستورالعمل‌های بهداشتی به‌طور کامل در آنها رعایت شود.

وزیر بهداشت استفاده از ماسک‌های استاندارد و تزریق واکسن را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و سویه‌ جدید آن تا حد زیادی مؤثر دانست و گفت: واکسن جلوی کرونا و اُمیکرون را نمی‌گیرد اما شدت بیماری و مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

عین اللهی اکثر قربانیان و بستری شدگان در بیمارستان‌ها را واکسن نزده‌ها معرفی کرد و گفت: افرادی که واکسن نزده‌اند بیشتر در معرض خطر کرونا و سویه جدید آن قرار دارند.

وی با دعوت از مردم برای تزریق دُزهای دوم و سوم واکسن کرونا، خاطر نشان کرد: ثابت شده کسانی که سه دُز را می‌زنند تا ۸۵ درصد دچار بیماری‌ شدید کرونا نمی‌شوند و واکسن می‌تواند آنها را در مقابل بیماری محافظت کند.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا