درس امام به مسئولین اعتماد و واگذاری امور به مردم بود

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محسن منصوری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان ورامین اظهار داشت: در سال ۵۷ انقلاب اسلامی شکل گرفت و نظام جمهوری اسلامی مستقر شد، البته باید در واقعیت دولت همه جانبه اسلامی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در طول ۴۳ سال هزینه های زیادی دادیم، جهاد تبیین برای این است که زمان تاریخی کنونی، نقش تک تک ما در این روند تاریخی و هزینه هایی که در این راستا دادیم باید تبیین شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار شهید از پیش از سال ۵۷ تقدیم انقلاب اسلامی شد و نهضت شهادت از سال ۴۲ آغاز شد تا صندلی های مدیریتی در اختیار امثال بنده باشد.

منصوری سپس گفت: در هشت سال دفاع مقدس و نیز در برابر تحریم ها و نیز سال های اخیر مردم و جوانان ما در جبهه مقاومت جهاد کردند، تا نهال انقلاب روز به روز تنومندتر شود.

وی تصریح کرد: علی رغم این هزینه ها و فشارها مردم ایستادند، کاستی ها و مشکلات زیاد است اما دستاوردهای انقلاب نیز قابل توجه است، البته با درایت مقام معظم رهبری، ایران امروز محور جبهه مقاومت و علمدار مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض در جبهه بین المللی است.

رییس شورای تأمین استان تهران ادامه داد: از دستاوردهای بزرگ کشور ما امروز امنیتی است، که در سراسر کشور شاهد هستیم، البته عرض نمی کنم مشکلاتی نداریم، اما به لحاظ شاخص امنیت تهران و شهرستانهای تهران در جایگاه خوبی قرار دارد.

منصوری همچنین گفت: درس امام به مسئولین اعتماد به مردم و واگذاری امور به مردم است، ما ایمان داریم که مردم می توانند، به بهترین شکل کشور را اداره کنند، ما معتقدیم دولت هرچه می تواند، باید پای خود را از حوزه های مختلف کنار بکشید.

وی بیان کرد: تاکید حضرت آقا این است، که در هر حوزه ای که مردم می توانند مدیریت کنند، دولت پای خود را کنار بکشد، حضور مردم در صحنه و این که گروه های مختلف مردمی به بلوغی رسیدند که مسئولیت قبول می کنند، از دستاوردهای انقلاب است.

استاندار تهران با بیان اینکه اقدامات و خدمات زیادی بعد از پیروزی انقلاب صورت گرفته ادامه داد: دستاورد دیگر انقلاب اسلامی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی است، امروز به عنوان مثال علی رغم نارسایی ها در حوزه صنعت، کشاورزی، عمرانی و راه و غیره در منطقه ورامین کارهای بزرگی انجام شده است.

منصوری اظهار داشت: امروز ظرفیت دانش بنیان و حرکت علمی کشور قابل توجه است، امروز یکی از قویترین مجموعه های نظامی و امنیتی دنیا به دلیل حرکت جهادی نیروهای مومن و معتقد در اختیار ایران اسلامی است.

وی تاکید کرد: امروز کشور ما علی رغم تمام تحریم ها به استقلال رسیده است، اکنون امیدها برای تحقق یک دولت اسلامی در دلها زنده شده است.

مقام عالی استان دولت در استان تهران افزود: ما مکلفیم که نگذاریم این امید از بین برود، مطالبه مردم از مسئولین کار جهادی و میدانی است، رئیس جمهور شبانه روز خود را در معرض مردم قرار داده و بین خود و مردم هیچ فاصله ای نگذاشته است.

وی کار جهادی و شبانه روزی را یکی از خصیصه های دولت سیزدهم دانست و ادامه داد: دولت خواب را بر خود حرام کرده است و در سطح هیات دولت در روزهای تعطیل و غیرتعطیل عزم برای حل مشکلات ایجاد شده است.

استاندار تهران گفت: انداختن مشکل به گردن دیگری مشکلی را حل نمی کند، اما دولت را در شرایط نامساعدی تحویل گرفت، هنوز جابجایی وزرا انجام نشده بود، مشکل پرداخت حقوق وجود داشت، دولت تقریبا ماهانه بین ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق گذشته را می دهد، اما هیچکدام را دلیل برای کار نکردن نمی دانیم.

منصوری ادامه داد: امروز میزان فروش نفت افزایش یافته و منابع حاصل از فروش به زودی وارد چرخه اقتصادی کشور می شود، در مقابله با ویروس کرونا اقدامات خوبی در زمینه واکسیناسیون و مقابله با ویروس انجام شد.

استاندار تهران اقدام دولت در تامین واکسن کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: نهضتی که مجموعه دولت در بحث بهداشت و درمان شروع کرد میزان مرگ و میر را از ۷۰۰ نفر به زیر ۲۰ نفر رساند.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا